Feedback: Smålandsrundan

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Feedback: Smålandsrundan

Post by chh »

Jag tyckte det var sk*tkul [:D][:D] Mycket lyckad träff. Äntligen fick man se vilka det är man snackar med, här på forumet. /Christer

Ps. Här finns lite bilder från träffen: http://hultberg2.no-ip.info:10000/Chris ... bilder.htm
Mogge
Posts: 242
Joined: 21 May 2004, 16:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Mogge »

Håller helt med dig Christer,kul o träffa folket,tyvärr fick man inte chans o prata med alla,men det e ju inte lätt o hinna med o presentera sig för 70 pers på ett så stort område.
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

Det var fina bilder, skulle så gärna kolla in den Röda V6 Turbo alpinen samt era andra bilar men tyvärr så var jag och min reskamrat för trötta för att stanna och hälsa på er alla, vi har dom senaste 4 dagarna kört 400 mil med min Renault så det var bara sängen i Stockholm som lockade riktigt mycket ;)
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

RZ: Renault Alpine A610 vill oxå ha [:p], ska du inte köra i Emmaboda ?
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Fina bilder! Verkligen snabbt ordnat! [:D]

Detta var första gången jag åkte Smålandsrundan och jag måste bara hålla med er andra, det var verkligen en mycket lyckad träff. Trevlig och lite "klurig" runda, trevligt folk och fina Renaulter. Dessutom fint väder. [:)]

Om jag har tillfälle kommer jag säkert att åka nästa år igen.

Stort tack för en mycket trevlig träff!

Mvh
Mathias Asp m. familj och R10
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

chh: håller på att byta ut allt gamalt i bilen, visserligen skulle den nog göra en ok tid men jag har mer pulver i motorn (370 vs 250) än vad det är orginal så bromsarna skulle inte hänga med kraften om jag skulle göra 10-20 hårda inbromsningar på rad, nästa år är bilen klar då skulle jag nog gärna vara med och leka ;)
bilder på min bil finns här : http://www.mycars.se/cars/album02

/Thomas
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

mkt trevlig träff som alltid.Stort tack till arrangörerna!!! synd att man hade jobbet o sköta med därför kunde man inte stanna så länge på lördagen.
Tackar även Renee för rundan i meganen. vi får se om vi inte kan hitta en bättre upphängning snart.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Premiärträff för både bil och "matte". Mycket trevligt och roligt! Det fanns så mycket fina bilar att titta på. Imponerande att se hur duktiga ni är - säger jag som inte har pillat så mycket på och med min bil själv (...men det skall väl bli!)
Frågorna på rundan var dock lite svåra för en "gröning"...Smålandsrundan gör vi gärna om igen! [:D] Tack för en trevlig tillställning, både till arrangörer och alla på "Campus Renault"!
...Hoppas på att det snart blir en riktig GBG-träff åxxå [;)]
User avatar
BERTH
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2003, 10:56
Location: Tärnsjö

Post by BERTH »

Vill tacka för en otroligt trevlig helg i wilda western med många deltagare och en perfekt tipsrunda lagom lång,tack till arrangörerna som jag tycker har gjort ett bra jobb,ser redan fram till nästa vända,ha en bra semster(ni som har kvar)
MVH R18 GTS Med familj
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Instämmer helt! Hade också himla trevligt och roligt! Har saknat alla romboider sedan sist och det var verkligen jättekul att träffa både "gamla" och "nya" och få blarra i under stjärnklar himmel i gammal hederlig traditionsenlig Smålandsrunde-stil! [;)][:D]

Tim; Tack för sällskapet! (Du vet väl att vi kom 2:a efter Dennis & Linda?!)

Hoppas vi ses snart igen allihopa!
Jätte tack & bock till Jörgen och Erik som fixat till en himla kul runda!
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Hej "chh"!

[:p] Jätte fina bilder! Du kanske redan vet det, men om du sparar bilderna i jpg istället för bmp så tar det inte så lång tid för bilderna att laddas upp (är modem-missbrukare än så länge) ifall man vill se den större varianten.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Det är faktiskt jpg.. men 5-6mpixel...obehandlat, tänkte att en del kanske vill skicka in bilder för att ha på fotopapper, då är det bra med så stora som möjligt.[:D]/Christer
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Sparar man en av de stora bilderna så sparas den (på min burk)automatiskt som en bmp-fil. Kan jag göra nåt för att fixa det? Öppnar man dem i photoshop så är filerna på över 14 MB. Det går ju att spara om dem som jpg där. De små tumbnail-bilderna kan man däremot spara som både jpg och bmp.
Är lite otålig eftersom jag inte fått iväg mina egna rullar än [;)]
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Nej Renee de hade ja ingen aning om
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

i min blir det bara jpg.bilder..win xp proff
Post Reply