Vaxa bilen !

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mikber
Posts: 50
Joined: 14 May 2004, 09:41
Location: Sweden
Contact:

Vaxa bilen !

Post by mikber »

Hallå !

Jag vaxa bilen igår ... blev mycket fin[:D] och jag är nöjd med resultatet. Men det jag är mindre nöjd över är att har vax på lister och dörrhandtag som jag inte får bort. Har provat med T-röd, avfettning, Black Crome.... ja allt möjligt.... Vet någon hur man kan snygga till detta......då skulle jag bli [:D]

// Mikael
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Varmt vatten, diskmedel och en hård borste!
Hannu
Posts: 8
Joined: 11 Aug 2004, 09:43
Location: Sweden

Post by Hannu »

h.kjellin..

Menar du om lister på bilen blir sådär grådassiga av att folk även vaxat listerna, att det blir bättre lyster om man använder sig av din metod?

Är lite nyfiken på det då jag själv tidigare använt Black Crome och liknande för att försöka förbättra dessa ytor.

Är ny här förresten och tycker det verkar vara ett bra ställe för mig som snart blir ägare av en Renault Laguna [:)]
BJORN
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2004, 10:38
Location: Sweden

Post by BJORN »

Fukta en trasa med WD 40 universalolja detta brukar fungera på svarta plastdetaljer.
T-röd eller liknande lösningsmedel torkar upp plasten och gör att plasten blir flammig och gråaktig.
quote]<i>Originally posted by mikber</i>
<br />Hallå !

Jag vaxa bilen igår ... blev mycket fin[:D] och jag är nöjd med resultatet. Men det jag är mindre nöjd över är att har vax på lister och dörrhandtag som jag inte får bort. Har provat med T-röd, avfettning, Black Crome.... ja allt möjligt.... Vet någon hur man kan snygga till detta......då skulle jag bli [:D]

// Mikael
[/quote]
Post Reply