dörrbyte behöver hjälp! r5 gte

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
BiFFeN

dörrbyte behöver hjälp! r5 gte

Post by BiFFeN »

Mina gamla dörrar har gjort sitt så har rostlagat 2 st nya men jag fattar inte hur man får bort sprintarna som sitter där orginal [:0]

slå bort dme har jag försökt med en rejäl spikförsänkare det slutade med att den gick av =/

Så om någon kan förklara ordentligt eller komma över och hjälpa mig skulle jag kunna bjuda på en platta bärs en mindre summa pengar i ersättning!

Här finns lite bilder på hur sprintarna ser ut..

http://3a.mine.nu/biffen/projekt%20rost ... G_2484.jpg
http://3a.mine.nu/biffen/projekt%20rost ... G_2485.jpg

TACK
Mr. Pink

Post by Mr. Pink »

I Haynes står det att de ska finnas ett "lock" på varje gångjärn som man ska pilla bort med en skruvmejsel för att sedan komma åt sprinten... Gissar på att det är locket man ser på den första bilden.
Själv så ska jag låte bilia byta min dörr då den blev skadad vid ett inbrott..=(

Lycka till!
zerotonine

Post by zerotonine »

Det är bara att banka, mycket 5-56 lr coca cola.... låt gärna det så och drypa ett tag. Dörrsprintarna brukar rosta nått så in i!
BiFFeN

Post by BiFFeN »

Försökt men tycker dem verkar sitta stenhårt rör sig inte en mm när man bankar på dem
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

slå hårdare då,det är så man gör....
BiFFeN

Post by BiFFeN »

jaha =P, alltså man ska slå på "ringen/sprinten (ser ut som en ring ovanifrån)" som sitter i hålet, eller ska man stoppa i en smalare innuti och sedan slå?
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BiFFeN</i>
<br />jaha =P, alltså man ska slå på "ringen/sprinten (ser ut som en ring ovanifrån)" som sitter i hålet, eller ska man stoppa i en smalare innuti och sedan slå?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">du ska slå på ringen, det är det som är rörsprinten,inte slå bort hela gångjärnet...
Mr. Pink

Post by Mr. Pink »

Men visar inte bild "1" det där locket som skyddar gångjärnet? Jag kanske är ute och cyklar..=/
Post Reply