Lågnivå från originalstereo på nya Scenic?
Moderator: Forumpolisen
-
Lågnivå från originalstereo på nya Scenic?
Nån som vet om nya Scénicens stero har lågnivåutgång? Vill man använda originalstereon öht (låter kattsk*t?)?. Vad är det för stereo i själva verket (tillverkare/modell)?
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BorgSquirrel</i>
<br />Nån som vet om nya Scénicens stero har lågnivåutgång? Vill man använda originalstereon öht (låter kattsk*t?)?. Vad är det för stereo i själva verket (tillverkare/modell)?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Om du ska köra aktiv sub så koppla högnivå istället. Om du ska ha kvar originalstereon. Funkar bra på min.
<br />Nån som vet om nya Scénicens stero har lågnivåutgång? Vill man använda originalstereon öht (låter kattsk*t?)?. Vad är det för stereo i själva verket (tillverkare/modell)?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Om du ska köra aktiv sub så koppla högnivå istället. Om du ska ha kvar originalstereon. Funkar bra på min.
Om man använder lågnivåadapter på utgången så får man ju även med den här härliga distorsionen som skapas i den kassa slutstegskretsen i originalstereon, så mitt tips som jag tänker göra är att montera isär stereon och löda på nya utgångar direkt på kretskortet och då plocka lågnivåsignalen på ingången till slutstegs-IC:n (den stora svarta klumpen med många lödben som förstärker signalen till högtalarnivå).
OBS! Detta är kanske inget man ska ge sig på om man inte vet vad man håller på med. Tala med nån som är hemma på elektronik och förstärkarteknik.
//Gunnar
OBS! Detta är kanske inget man ska ge sig på om man inte vet vad man håller på med. Tala med nån som är hemma på elektronik och förstärkarteknik.
//Gunnar