Många forumbesökare men få klubbmedlemmar?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Många forumbesökare men få klubbmedlemmar?

Post by SiteAdmin »

Tjena!
Har lite funderingar kring antalet forummedlemmar -vs- antalet klubbmedlemmar.

"521 of 727 Members have made 15103 posts" Ja, inte alla är aktiva forumpostare. Men visst vore det finemang om en del av dessa/er också gick med i klubben?
Det tillkommer i snitt 60-65(!) nya forummedlemmar varje månad, men vart tar alla vägen?

Är du inte medlem i klubben men med på forumet? Berätta gärna lite hur du tänker? Vore intressant o veta lite background info [:p]
Är du engångspostare då det händer nåt med bilen, bara snål för de 250:- det kostar att gå med i klubben, orkar inte engagera dig, vill inte bli medlem i "nån klubb"... osv osv. Hur tänker du?

Ca 50 medlemmar i klubben har fyllt i sitt forumnick i profilen på medlemssidorna på hemsidan. Typ 20% alltså. Ja, fler <b>kan</b> ju surfa på detta forum men inte fyllt i det i profilen.

Skriv av dig vad du anser, tycker eller tror [:)] Alla "livsåskådningar" är välkomna!
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Kan bara tala för mig själv. Har haft min bil i 8 månader nu. Den är den den första Renaulten jag har ägt.
Har varit reggad på forumet bra mycket längre än 8 månader då jag ville kolla lite saker innan jag köpte min bil.

Är inte medlem i klubben ännu. Kommer troligen att bli det om ett tag då jag är sugen på banträffen i höst och Superstage om möjlighet finns.

Sen är jag lite emot vissa saker med "Märkesklubbar" som att dom bara tillåter bilar av just det märket på sina arrangemang. Finns det lediga platser så är det väl bara kul att det kommer lite andra bilar också.
Detta gäller för alla klubbar i högre eller lägre grad. Denna klubb verkar dock gilla samträffar vilket jag tycker är kul.

Tror att många som är reggade på forumet är det för att dom har haft något problem med sin Renault eller någon fråga som dom vill ha svar på. Men karnske inte är intresserade av aktiviteterna som klubben erbjuder. Karnske har en Renault som bruksbil tex.
Cap
Posts: 12
Joined: 13 May 2004, 15:58
Location: Sweden

Post by Cap »

Jag har renån som bruksbil och tycker att den fungerar kanon. Jag tycker också att det är suveränt med en mötesplats på nätet där man kan få lite tips och läsa om vad andra gör med sina bilar.

Däremot har jag inte det brinnande märkesintresset eller ekonomin som krävs för att styla upp/trimma kärran så att det blir intresasnt med träffar eller racing.

Då rycker det lite i snåltarmen och 250 kr känns lite mycket. Dock så skulle jag inte ha något emot att betala om det fanns någon form av budgetmedlemskap för dem som ändå har tänkt på det där med träffar och dylikt. Mer för att visa sitt stöd.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Cap</i>
<br />Jag har renån som bruksbil och tycker att den fungerar kanon. Jag tycker också att det är suveränt med en mötesplats på nätet där man kan få lite tips och läsa om vad andra gör med sina bilar.

Däremot har jag inte det brinnande märkesintresset eller ekonomin som krävs för att styla upp/trimma kärran så att det blir intresasnt med träffar eller racing.

Då rycker det lite i snåltarmen och 250 kr känns lite mycket. Dock så skulle jag inte ha något emot att betala om det fanns någon form av budgetmedlemskap för dem som ändå har tänkt på det där med träffar och dylikt. Mer för att visa sitt stöd.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">jag har sparat in säker 10 års medlemskap genom att vara medlem och köpa reservdelar hos autofrance,för att nämna en sak,koppling ca 750kr(kommer inte ihåg exakt) istället för 3500kr hos mekonomen...
Buff
Posts: 35
Joined: 05 Sep 2003, 17:33
Contact:

Post by Buff »

hehe .. tja jag har ju tagit mig i kragen å blivit medlem efter vissa påtryckningar "Robin" hehe

Nä skämt å sido personligen tycker inte jag 250kr/år eller vad det kostar är så mycket...
Kul å var med typ .. visa lite Renault känslor hehe Åsså alltid trevligt när man är lite runt omkring å stöter på nån från klubben jue!

Kanske låter lite mys stuga.. men uppe på Emmaboda blev jag erbjuden boende plats i Kalmar nästa gång det var nått på de hållet.. Å de av folk man aldrig "träffat" förr!!

Å de e ju fan bara så jäkla najs!!

Så nu kanske detta spårde ur lite menmen vill väl mena att det varkar till att vara en härlig skara folk i klubben!! (hoppas jag inte misstolkade de efter min tupplur haha)

Å e det nån som ska ner mot Malmö så finns de folk att sova hos här med! hehe!

Take care!
Rasmus 1176 A.K.A Buff
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Är lite för snål då jag även är medlem i ckos å shra/Sundsvall + att ungarna (är sk*tgammal) är med i allt mellan himmel å jord å allt kostar deg.....Men ett budget medlemskap då jag inte kommer att åka på träffar o dylikt men kan mycket väl tänka mig att stödja klubben å få tillgång till shoppen å rabatten på autofrance.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Jag är ju medlem, men tyvärr är det så att alla roliga evenemang är neråt södra sverige och de träffar/shower jag varit på har det inte synts till några CRS-montrar..

en grej som går att göra, kanske, är att begränsa det öppna forumet till säg 20 poster och sen kräva medlemskap men då oxå sänka angiften till säg 200:-

Detta anses dock negativt hos en del men VÄLDIGT positivt hos andra då det ökar på antalet intresserade i klubben, har man betalat för något så kanske man engagerar sig mer.. och vem vet, även de som har Renault enbart som bruksbil kan ju kanske väcka någon typ av intresse de inte visste de hade..
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Jag är självklart medlem och tycker avgiften än så länge inte är för dyr ! Med tanke på det som arrangeras på träffarna så tycker ja inte avgiften ska sänkas. Kanske man missar gratis fikat eller korven, ELLER gocarten Eller ! ja ni förstår.

Sen att alla träffar är nere i södra sverige tycker jag också är väldigt tråkigt, men det är väl upp till mig antagligen att göra något roligt här i Sundsvall !

Nackdelen då är att man är ensam här uppe om att vara Renault Skada, så det är ingen lätt match !

Men men kör hårt och fortsätt på denna linje så blir det här bra !
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

[:D]
250 kr för att vara medlem i Club Renault är inte mycket. Jag har i och för sig inte varit med på nån träff (än...) så jag vet inte hur roligt och 3-vligt det kan vara.
Vad jag misstänkte när jag gick med i klubben/forumet är att det finns en massa kunskap hos medlemmarna, och på forumet. Kunskap som jag inte har...men många verkar vara villiga att dela med sig av det dom vet. Det blir man ju [:D] över! Brukar inte tillbringa så mycket tid under motorhuven, ähm, men är bilintresserad och mån om att lära mig det jag kan fixa själv.
Det känns inte helt fel att få åtnjuta en del rabatter (om man behöver shoppa kjolar eller nåt annat smaskigt till bilen) pga av medlemsskapet heller. Är även med i motormännen, men det är lite "anonymt". Klart att Ärtans matte skall vara med i Club Renault. Jag hade inget val.
Hon tvingade mig! [:I] [:D] Dessutom - jag antar att det finns flera på forumet/i klubben som är lika intresserade...av sin Renault.
Alltså - en perfekt mötesplats. [:p]
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

( Nackdelen då är att man är ensam här uppe om att vara Renault Skada, så det är ingen lätt match ! )


VA Då ensam....[:D] du har några till som är på G.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Har inga som helst klagomål på 250:-/år i medlemsavgift trots att man är snålänning.

Tycker vi är en mysig skara folk som har roligt ihop. Gillar att det inte är en sådan "märkesklubb" där folk springer runt med näsan i vädret och vill vara förmer än andra. Så länge som det bara är Renault är allt ok; bruksbil, snuttebil, gammal, ny, stylad/tunad eller original. Ja, du behöver egentligen inte ens ha en Renault, bara du har kärleken och intresset för märket (Finns ju riktigt unga Renault-fantaster också! [^])

Har varit på en hel del träffar och det är kanon! Rekommenderas verkligen! Man träffar mysiga likasinnade, får ny inspiration och tips och har trevligt! Har många ggr pyst upp t ex till Sthlm och alltid blivit mkt väl mottagen och verkligen känt mig välkommen. En del kanske tror att man borde känna sig lite "utanför" att komma upp som ensam tjej, själv från "sin" del av Sverige, men så har jag aldrig känt.

När vi hade träff här i Kalmar i samband med Calmar Classic var vi samlade 19(!) pers i vår lilla fastighet. Det var trångt som [}:)], men himla roligt & mysigt!
Bor man i närheten av någon träff tycker jag det är självklart att man delar med sig så gott man kan av sitt lilla "Maison Renault" till "långväga gäster". Alltid kul när det kommer fler romboider till ens trakter! T ex innan Emmaboda skrev jag på forumet att man gärna fick höra av sig om man ville komma dagen innan och övernatta. Så Buff, nästa gång, ta mig på allvar och skippa tältet! Vårt lilla Renault-näste är bekvämare! [;)][:D]

Skulle själv uppskatta Renault-evenemang på fler ställen i Sverige, men vi medlemmar måste förstå att man inte kan invänta flygande räkmackor. Tycker träffar ska anordnas av folk med lokalkännedom. Går inte ålägga styrelsen att anordna träffar runt riket. De kan anordna i "sin" region. Vi har distriktsansvariga, som fungerar som regionala kontaktpersoner, får ihop någon/några aktiviteter i "sin" region, är lite "marknadsförare" för klubben och samlar fler romboider till vår goa skara etc.

Vi medlemmar har förmånen att själva kunna påverka och handla. Vill vi anordna någon träff någonstans är det bara att ragga ihop ett gott gäng och hjälpas åt att fixa till en liten träff. Klubben ger ekonomisk hjälp till träffar om man snackar med styrelsen. Både folk i styrelsen och en del andra medlemmar sitter inne på erfarenheter av att anordna träffar och kan hjälpa till med tips etc.

<b>Ju fler vi är som engagerar oss i träffverksamhet desto fler och roligare träffar kan vi ha!</b> Dessutom får man ha viss förståelse för att klubben inte kan vara med och visa upp sig över allt. Tyvärr är det för få som "jobbar aktivt" i klubben för att det ska gå.

Dessutom har jag ibland fått uppfattningen om att det finns synpunkter på att klubben inte har visat sig på det ena eller det andra evenemanget. Det är jättebra att man får reda på medlemmarnas önskemål, så man kan göra klubben bättre! Men om klubben satsar på ett evenemang som folk haft önskemål om och folk sedan inte bryr sig om att pallra sig dit... tja, då är ju risken rätt stor att man satsar den tiden/energin/pengarna på något annat som lockar fler istället.

<b>Ju fler & ju mer vi medlemmar engagerar oss desto bättre blir det!</b> [:)]
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Tycker absolut att det är värt att betala 250:- i medlemsavgift.

Trevliga träffar, trevligt Renaultfolk, hjälp med tips om bilen ifall så behövs, rabatt på reservdelar etc. Dessutom finns ju ytterligare en fördel om man åker gammelbil, då man som klubbmedlem kan teckna förmånlig försäkring via MHRF [:)]
FOX646
Posts: 22
Joined: 01 Feb 2004, 22:37
Location: Sweden

Post by FOX646 »

ja själv är jag bara meddlem i forumet.. men så fort jag skaffar mig en renault så blire meddlemsskap i klubben. så om det är nån som vet om nån R5 gte för en rimlig peng så är det bara att hojta till som sagt..
syns ute på vägarna gott folk
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tycker man att 250 kr/år är dyrt för att vara medlem i Club Renault så kan jag berätta att jag redan tjänat in medlemsavgiften - 5 ggr. Köpte en kamremssats av Autofrance för 970 kr. Bilia ville ha 2200 kr. [:D] Jag rekommenderar alla kompisar/bekanta att gå med i klubben. Jag ser bara fördelar.
Kane
Posts: 9
Joined: 29 Apr 2004, 09:10
Location: Sweden

Post by Kane »

Har inte gått med i Klubben, men varit på ett möte i Mariefred förra året.
När man kom dit var det ingen som tog imot en och mitt intryck var att man inte engagerade sig.... rätt eller fel, så var mitt intryck iallafall. Därav inget medlemsskap.....men man kan ju ändar sig :). Medlemsavgiften är säker prisvärd om man handlar mycket reservdelar mm.

Forum är bra till att väcka intresset för märket och få en hint om vilka problem du kan råka utför. Har haft min Renault sen 1997. Blev inget gjort förrän förra året då jag lyckades få bilen rullande igen.
Post Reply