Läckande ClioSport fas2, -02:a
Moderator: Forumpolisen
Läckande ClioSport fas2, -02:a
Någon mer som varit med om att en 2002 års modell läcker in vatten under passagerar sätet fram.. trots att det inte finns några synliga skador,repor undertill... Vart fasen kan vattnet komma ifrån?
Kan inte hitta något ställe alls..
Någon som vet nåt ?
Kanske något som försäkringen kan täcka? Annars låter det som något som kan bli dyrt hos verkstaden [:(]
Kan inte hitta något ställe alls..
Någon som vet nåt ?
Kanske något som försäkringen kan täcka? Annars låter det som något som kan bli dyrt hos verkstaden [:(]
Vet att det trängt in vatten under baksätet och i reservhjulsbaljan på Fas1. Men inte under passagerarframsätet?!? Har inte hört nåt liknande på fas!
Kan ju även komma från typ en läckande spolarbehållare. Har du kollat så det är vatten och ingen annan vätska?
Det alltså fuktigt under mattan, under stolen?
Kan ju även komma från typ en läckande spolarbehållare. Har du kollat så det är vatten och ingen annan vätska?
Det alltså fuktigt under mattan, under stolen?
-
- Posts: 151
- Joined: 17 Aug 2003, 15:57
- Location: Sweden
- Contact:
Det är bara blöt precis under till, ingen indikation ifrån vart d kommer, d e torrt runt om. Men ja pratade med bilia idag o ska in på koll imorgon.. Dom trodde att det kunde vara kondensvatten från ac´n.. Kanske att någon ledning var sönder från den. Brukade hamna där då.
Bultarna till stolen går inte helt igenom så det kan inte ha med det o göra, fönstren läcker inte heller.
Men det låter iaf logiskt med kondensvattnet.
För skojs skull kan ja tilläga att det är inte fuktigt, det är en "pool" emmelanåt. En mindre badhanduk blir ganska genomvåt om ja försöker torka upp..
Störigt är ju att nybilsgarantin gick ut 22/3 2004 !!! [:(!]
Men jag återkommer imorgon.. Tack iaf för alla förslag [:)]
Bultarna till stolen går inte helt igenom så det kan inte ha med det o göra, fönstren läcker inte heller.
Men det låter iaf logiskt med kondensvattnet.
För skojs skull kan ja tilläga att det är inte fuktigt, det är en "pool" emmelanåt. En mindre badhanduk blir ganska genomvåt om ja försöker torka upp..
Störigt är ju att nybilsgarantin gick ut 22/3 2004 !!! [:(!]
Men jag återkommer imorgon.. Tack iaf för alla förslag [:)]
Domen är förkunnad.
Fukt under matorna i hela bilen, antingen dräneringen eller en läckande AC.
Fick tid till mitten av juni, demontera hela inredningen, stolar & mattor. In med fläktar o torra allt & söka efter felet.
Bara för att demontera stolar ca 1500:- + sen allt arbete, och vi vet ju alla vilka idiotiska timpriser dom har på Bilia. [:(!]
Trots att garantin gick ut i mars iår så gör dom inga Goodwill åtaganden... Det är fan skamligt att efter ynkliga 2 månader totalvägra all sorts medmänskligt tänkande.
En knappt 2 år gammal bil som läcker vatten, löjligt. Uppenbart ett fel i produktionen någonstans.
Men vi får se vad man kan få igenom när det är dags.
Hoppas ni andra slipper samma problem. För bilia är ju till liten hjälp [:(!]
Fukt under matorna i hela bilen, antingen dräneringen eller en läckande AC.
Fick tid till mitten av juni, demontera hela inredningen, stolar & mattor. In med fläktar o torra allt & söka efter felet.
Bara för att demontera stolar ca 1500:- + sen allt arbete, och vi vet ju alla vilka idiotiska timpriser dom har på Bilia. [:(!]
Trots att garantin gick ut i mars iår så gör dom inga Goodwill åtaganden... Det är fan skamligt att efter ynkliga 2 månader totalvägra all sorts medmänskligt tänkande.
En knappt 2 år gammal bil som läcker vatten, löjligt. Uppenbart ett fel i produktionen någonstans.
Men vi får se vad man kan få igenom när det är dags.
Hoppas ni andra slipper samma problem. För bilia är ju till liten hjälp [:(!]
Jag får börja med att tacka för hjälpen.
Lustigt nog så pratade jag med just Tommy Larsson precis innan jag läste dit senaste svar. Han säger då att först för Bilia åtgärda problemet & därefter skall jag ta en dialog med den som är garanti ansvarig, i detta fallet Roland helleblad. Sedan beroende på vad mekanikerna kommer fram till så får vi ta en dialog om vad Bilia/Roland är villiga att ställa upp med. Enligt Tommy larsson så är det enda aktuella isåfall Goodwill, eller om dom är beredda att ge mig något erbjudande iform av bättre pris eventuellt. Men allt detta beroende på vad mekanikerna kommer fram till. Som Tommy sa kanske den förre/förste ägaren har bytat vindruta & gjort ett dåligt jobb så det läcker in den vägen. Isåfall får jag stå för rubbet själv.
Det enda jag kommit fram till är att merparten av dom jag pratat med har diverse anledningar till varför inget ska täcka/täcker mitt problem.
Återigen, tack för din hjälp.
Lustigt nog så pratade jag med just Tommy Larsson precis innan jag läste dit senaste svar. Han säger då att först för Bilia åtgärda problemet & därefter skall jag ta en dialog med den som är garanti ansvarig, i detta fallet Roland helleblad. Sedan beroende på vad mekanikerna kommer fram till så får vi ta en dialog om vad Bilia/Roland är villiga att ställa upp med. Enligt Tommy larsson så är det enda aktuella isåfall Goodwill, eller om dom är beredda att ge mig något erbjudande iform av bättre pris eventuellt. Men allt detta beroende på vad mekanikerna kommer fram till. Som Tommy sa kanske den förre/förste ägaren har bytat vindruta & gjort ett dåligt jobb så det läcker in den vägen. Isåfall får jag stå för rubbet själv.
Det enda jag kommit fram till är att merparten av dom jag pratat med har diverse anledningar till varför inget ska täcka/täcker mitt problem.
Återigen, tack för din hjälp.
Ja hade det varit såväl hade d ju inte varit någraproblem.. Men här gäller ju endast 2år såvitt ja erfar [:(]
Det är ju bara det att en 2002 års model ska ju inte läcka, det är ju uppenbart att det handlar om produktionsfel. Tycker det är konstigt att Renault själva inte vill skydda sitt namn, ja menar 2 ynkliga månader efter tiden. Det handlar enbart om välvilja eller inte från Garantichefens sida på Bilia jägersro. Tydligen månar dom inte om dina kunder. men vi får se vad som händer o sker. Jag får iaf ställa mig in på hutlösa belop minus på kontot [xx(]
Det är ju bara det att en 2002 års model ska ju inte läcka, det är ju uppenbart att det handlar om produktionsfel. Tycker det är konstigt att Renault själva inte vill skydda sitt namn, ja menar 2 ynkliga månader efter tiden. Det handlar enbart om välvilja eller inte från Garantichefens sida på Bilia jägersro. Tydligen månar dom inte om dina kunder. men vi får se vad som händer o sker. Jag får iaf ställa mig in på hutlösa belop minus på kontot [xx(]
Jag har ringt till Renault´s huvudkontor och där pratat med olika personer. Att det är ett ursprungligt fel är det ingen tvekan om. Men att dom överhucudtaget har 2 års nybilsgaranti är ju även det et frivilligt åtagande av Renault, & tiden har gått ut så egentligen inget o snacka om. Men oavsett, jag har ägt bilen i 4månader & konsumentlagen säger ju att fel som upptäcks inom 6månader anses alltid enligt lag har funnits vid köpet. Så jag kommer att vända mig till bilhandlaren/förra ägaren, hjälper inte detta så går ja till konsumentverket.
Det är iaf vad Motormännens jurister har sagt åt mig att göra i detta ärendet. Så vi får se vad som händer.
Det är iaf vad Motormännens jurister har sagt åt mig att göra i detta ärendet. Så vi får se vad som händer.
Jag köpte den av en bilhandlare som "förmedlar" bilen åt en kund.. Men på kontraktet står det att bilhandlaren är säljare.. Enligt Motormännen kan jag då vända mig till båda 2 vid fel. Men bilhandlaren gav ingen garanti just för att dom bara "förmedlade" bilen. Men konsumentköplagen gäller ändå. Så det är nog den enda vägen jag kan gå för att få upprättelse.
oki.....
en anledning till att gå till vanliga bilhndlare, man har lite mer garantier, så känenr jag i alla fall...
men om bilhandlaren står som säljare så har jag för mig att de ska ge 3 mån garanti, eller jag ahr kanske fel....
men företag e inget kul att ha o göra med.... o särskilt inte i vagnskade ärenden...
en anledning till att gå till vanliga bilhndlare, man har lite mer garantier, så känenr jag i alla fall...
men om bilhandlaren står som säljare så har jag för mig att de ska ge 3 mån garanti, eller jag ahr kanske fel....
men företag e inget kul att ha o göra med.... o särskilt inte i vagnskade ärenden...