Startmotor???
Moderator: Forumpolisen
Startmotor???
Hej all! jag har en R5:a GTS, 87:a.
Det är så här att när jag skall starta bilen så får jag bara ett klick. altså startmotron går inte runt.
Så nu får jag rulla i gång den varje dag. (tur att den inte väger så mycket).
Men iaf, jag hade detta problemet en dag. Men sedean försvann det.
Men nu har det kommit tilbax igen.
Så den vägrar altså starta.
Batteriet kan vi utesluta. för det är fulladdat och har inget med det att göra.
Min fråga är altså vad detta kan bero på?
Är det startmotorn som är helt kass?
Eller är det någon jordnings fel?
jag har hört många förslag.
Men nu är det upp till er experter.
Tack på förhad!
//Daniel
Det är så här att när jag skall starta bilen så får jag bara ett klick. altså startmotron går inte runt.
Så nu får jag rulla i gång den varje dag. (tur att den inte väger så mycket).
Men iaf, jag hade detta problemet en dag. Men sedean försvann det.
Men nu har det kommit tilbax igen.
Så den vägrar altså starta.
Batteriet kan vi utesluta. för det är fulladdat och har inget med det att göra.
Min fråga är altså vad detta kan bero på?
Är det startmotorn som är helt kass?
Eller är det någon jordnings fel?
jag har hört många förslag.
Men nu är det upp till er experter.
Tack på förhad!
//Daniel
Tjena.
jag har en clio med exakt samma fel. Kolla kolen i startmotorn..jag lämnade in min så dom renoverade den helt för 700 kr. Detta var nödvändigt då kolhållaren hade spruckit. man brukar kunna få igång startmotorn om man knackar på den med något tungt verktyg..Detta är dock bara tillfällig lösning och kan skada mer än nytta.
jag har en clio med exakt samma fel. Kolla kolen i startmotorn..jag lämnade in min så dom renoverade den helt för 700 kr. Detta var nödvändigt då kolhållaren hade spruckit. man brukar kunna få igång startmotorn om man knackar på den med något tungt verktyg..Detta är dock bara tillfällig lösning och kan skada mer än nytta.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by dOK11</i>
<br />Men grejjen är att vi bytte precis kolen på den. Det var p.g.a. att batteriet inte laddade...
Så jag vet inte om det är de som är felet...
Nu så vägrar den starta iaf. har fått rulla igång den nu i 3 dagar.
snälla, behöver hjälp med detta...
(över allt finns det inte nerförsbackar).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nu pratar ni om olika saker eller,han menar kolen i startmotorn.du menar i generatorn ......startmotorn laddar inte batteriet...
<br />Men grejjen är att vi bytte precis kolen på den. Det var p.g.a. att batteriet inte laddade...
Så jag vet inte om det är de som är felet...
Nu så vägrar den starta iaf. har fått rulla igång den nu i 3 dagar.
snälla, behöver hjälp med detta...
(över allt finns det inte nerförsbackar).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nu pratar ni om olika saker eller,han menar kolen i startmotorn.du menar i generatorn ......startmotorn laddar inte batteriet...