Tyck synd om mig..

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Tyck synd om mig..

Post by vargen »

Jag råkade tömma 2 liter industrirengöringsmedel i baksätet idag.. Hade runnit genom hela baksätet och låg som en pöl på golvet.. har fortfarande inte fått upp allt efter 7 paket Potatismjöl.. :(

lutar åt ett nytt baksäte.. eller åtminstone en rejäl rengöring hos något proffs.. antar att man inte ska pröva på å ta loss skumgummit själv..

misär..
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Stackarn ! kolla med nån skrot. Kanske nån som har ett billigt. Blir säkert billigare än att rengöra det du har.

/Lycka till
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Ta lös och tvtta inga problem
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Kan ju inte ta lös golvmattan, sätet ska jag testa hur svårt det är att tvätta..


annars får det väl bli nån typ av torkning å sen överdragsklädsel, det hade jag ändå tänkt fixa då jag är less på den tråkiga blåa tygfärgen..
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Asch... vilket otroligt missflyt!!! Polar du med Murphy eller?!
Det går förstås att plocka ur baksäte och matta och skölja, skölja, skölja... Vet att Dennis har haft ur hela bamse golvmattor och tvättat i något/några fall där bilen behövt "saneras" pga rök-/djur-lukt.

Bör ju inte vara något hopplöst fall, men måste ju kännas som ruggigt oflyt... Jag hade tveklöst testat att ta loss sätet & tvätta rent det. Nu börjar ju solen titta fram så det iaf förhoppningsvis kan bli bra torkväder! Lycka till! Du har mina sympatier!
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

vad då inte går att ta lös ,min har jag tagit lös och tvättat med högtryck .
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Om inte annat kan du lämmna de till rekond. Dom kan ja tänka mig ta ca 600:- för att rengöra. Det är va det brukar kosta att rengöra hela bilen invändigt, så dyrare än tycker ja inte det behöver bli.
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Gör som Bengt säger ta ut mattan å på'an me högtyckstvätten, Blir riktigt rent.
GTE NA
Posts: 51
Joined: 10 Jan 2004, 20:47

Post by GTE NA »

[:(]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Går det verkligen att ta loss Golvmattan?? jag kikade men hittade inga treewvliga fästpunkter... aja.. golvet ser inte vackert ut, tänkte ta en bild sen.. förrsten är det en gång luddiga golvet numer ganska bart.. däremot är det mer glädjande med Baksätet, verkar inte alls ha fått sig någon störe skada.. jäkligt kletigt i botten närmast plåten så jag slet av överdraget å rengjorde.. å golvet hamnar ju under plastmattorna.. så jag hade nog rätt tur ändå.. men jag är fortf. inte särskilt happy..
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Hur fan tror du mattan kom dit??? tror du dom svetsade fast den i karrossen så den blev en bärande del....allt som är ihopsatt går att ta isär,och mattan hör definitivt till en sådan sak...leta vidare....
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

-Nej den sitter med STORA SPIKAR (går ej att ta bort utan DYNAMIT )
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

ehm..
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Ibland kan det ju kännas uppenbart att saker går att göra, fast ens problem att är veta hur man själv ska lyckas göra det...

Vargen, skölj ur sätet ordentligt så det inte kommer upp mer tvättmedel med tiden... Annars hade jag också varit inne på att ta ur mattan och tvätta. Blir iofs en del invändig demontering, men förmodligen ett jäkligt bra resultat & vädret har ju definitivt börjat arta sig för mek! [;)][:D]

Lycka till hur som helst!
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Med risk för att bli utbuad!! [:D]

Slet ut golvmattan fram på min 740 idag efter en halvstor glykolläcka i värmesystemet inne i bilen. La den i badkaret med ljummet vatten och vanligt tvättmedel. Borstade med en grov borste och sköljde sedan med rikligt med vatten och sköljmedel, så nu kommer det att lukta "äppelblom" i bilen!! [:D] Rent blev det i alla fall, volvo eller ej...
Post Reply