Biltips!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Biltips!

Post by Ruskprick »

[:)]
Efter lite funderingar så blir det nog till att sälja Méganen, får jag vad jag vill för den så blir det något annat till sommaren (utan tak, tyvärr har inte Renault så mycket att erbjuda på den fronten till rätt pris, R19 gillar jag tyvärr inte [8)])
Men misströsta inte! Jag kommer tillbaks (om inte annat med en femma eller nåt redan till nu i vinter) [:D]
Och jag kommer fortfarande smyga omkring på forumet o snacka sk*t [^]

Annonsen på bilen kan ni se här:
http://www.bilannonser.se/showCar.aspx?id=176289

Skall bara byta en spindelled och ombesiktiga, sedan är den nybesiktigad och nyskattad!

Självklart är det specialpris för CRS-medlemmar! [8D]

Kan svara på frågor här eller via e-post (beo56k@hotmail.com)

Mvh

Roger, Borås

(För övrigt är jag kanske sveriges mest veliga person för tillfället så jag kanske ångrar mig tills lunchen imorrn [:o)][8D])
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Nu börjar buden och bytesannonserna ramla in efter jag lade bilen på Blocket.se oxo :)

Känns faktiskt rätt så bra när man är ett steg närmre en cabriolet, dock tråkigt att lämna Renault (för tillfället).
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Får duy det du tänkt för den då? eller är det skambud?
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Jadå jag får vad jag vill för den, en som verkar väldigt intresserad.
Några tusenlappar räknar jag med att folk prutar, därav ett lite högre pris på annonsen än vad jag egentligen kan släppa den för.

Lite jobbigt att inte kunna leta annan bil riktigt intensivt (finns det något roligare?) innan jag fått sålt på denna.

Men får jag inte vad jag vill för den så behåller jag hellre den ett tag till, är inte desperat på något sätt.

Fått ETT riktigt skambud dock, det åkte i papperskorgen DIREKT :)
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Nehepp, ingen köpare ännu (irriterande när folk bjuder utan att ha pengar)

Nytt pris 69.000:- !

Mvh

Roger
Tobbe
Posts: 48
Joined: 07 Dec 2002, 17:11
Location: Sweden
Contact:

Post by Tobbe »

Vad tänkte du ha istället? *nyfiken* [:)]
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Efter lite funderingar så har jag bestämt mig för en Miata, har alltid haft en "soft spot" för just dem och tänkte att det är lika bra att testa en, åtminstonde över sommaren [:)] Bra o passa på nu innan man blir gammal gubbe o måste köpa en Volvo-kombi eller nåt [;)]

Sedan så är jag lite mer sugen på någon form av "projektbil" då jag numera bor ganska nära jobbet och har en till bil (Mitsu Colt) tillsammans med min sambo, mao. behöver jag inte ha en bil som skall rulla felfritt minst 5 mil om dagen och vara billig på alla sätt och vis. Miator finns det gott om, gäller bara att få sålt på Renaulten först så skall jag bara leta. Ska bli skönt att testa på cabbe och bakhjulsdrivet (självklart diffat [8D]) till sommaren! Har varken haft cab eller RWD innan [:o)]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

hrm, *host, host*

http://www2.blocket.se/view/2365649.htm?l=0&c=1&city=0

Finns 20 st.. nån borde väl passa: http://www2.blocket.se/search?q=megane+ ... 0&mile_e=0


typ: http://www2.blocket.se/view/2497585.htm?l=0&c=1&city=0 eller om du inte vill ha den alltför vanliga Gula: http://www2.blocket.se/view/2480513.htm?l=0&c=1&city=0

eller köpa av en kaxig kille, som säkert tex Renée har åsikter om: http://www2.blocket.se/view/2349948.htm?l=0&c=1&city=0
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Vargen, jo jag vet jag vet :)
Jag har oxo tänkt på det där, men jag vill gärna byta bil helt, och Még-cabbarna lite liiiite högt i pris för mig, Miator är också ganska dyra men jag satsar på 90-95 nånting.
Måste försöka hålla mig i samma prisklass så jag och sambon har råd att åka ned till det förlovade landet i år :)
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Otroligt deppigt att behöva förlora en sådan go romboid och Mégane-ägare som Ruskprick [:(]. Och till en Miata dessutom *kliar frenetiskt på utslagen som genast spred sig [;)][:D]*.
Nä, men allvarligt... Har du verkligen jämfört t ex rumpan på Mégane och Miata. Alldeles för ofta ser man snygga bilar framifrån och så blir man grumt besviken när de vänder baken till... Så inte i fallet med Mégane. Läckrare häck har väl sällan skådats?! [;)][^]
Du har ju gott om tid på dig; plånbok och Mégane-cab-priserna kommer lugnt hinna bli polare innan det är gubbdags för dig! Promise! [:)][^] Och har du grymt cab-begär redan nu så är ju faktiskt R19 en himla snygg & tidlös cabbe!

Personligen föredrar jag Még coupé före cabben, men å andra sidan har man ju tillgång till mammas cab (dock av äldre modell; Caravelle) om man vill åt lite vindrufsat hår [;)][:D]

Eller se till & vinn en hög med pengar och gör som svärmor; ha både Mégane coupé och Miata. (Miatan står mest i garaget...)

Vargen; vad skulle jag ha för åsikter om den "kaxige killen" med 2.0 16V-cabben? [?][:)]
(Hade jag varit ute efter cab hade jag inte gett mig förrän jag fått tag på en med den motorn f ö... Har man väl haft den vill man ju aldrig vara utan den... [^])

Och Ruskprick; Tja, hur det än blir så har du varit en trevlig bekantskap & god Mégane-kompis! Hoppas givetvis på att du blir kvar inom vår lilla "klan", men hoppas att du vad du än gör blir nöjd med besluten! [:)][^]
Och så får du väl göra som andra ex-romboider hänga dig fast här ändå, för att inte tappa Renault-stajlen helt! [;)][:D]
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Själv tycker jag faktiskt det är sk*ttråkigt att behöva byta bil (och märke) ännu en gång, vet inte varför det är så men så fort jag tröttnar ens lite på en bil så tappar jag motivationen direkt [:(]

Ja jag har kollat in rumpor på nätet nu i flera timmar [;)][8D] och kommit fram till att Miatan är som Jennifer Lopez och Renaulten är som Babben Larsson [:D][:p] Nedå skämt åsido, designen och formerna på Mégane Coupé och cabben är det ABSOLUT inget fel på, en av de grejjerna jag föll för när jag köpte min. Just nu är jag bara väldigt sugen på att testa RWD när jag ändå skall ha en liten cabbe, och Mazda har jag haft innan och var väldigt nöjd.

Och som sagt innan, räkna med att jag kommer vara här inne och härja hur det än blir, kan förhoppningsvis ställa upp med lite tips och tricks gällande Mégane och Clio 16V då jag är väldigt bekant med de båda.

Miss: Du får det att låta som jag skall trilla av pinn eller nåt hehe [:)]
Mégane-kompis kanske blir svårt att vara men en trevlig bekantskap kommer jag inte sluta vara bara för att jag råkar vara utan Renault ett tag, du har hjälp mig med såpass mycket så det kommer ta ett tag att betala tillbaks tjänsterna [;)]

Ingen som behöver främre stänkskydd till Mégane? Garanterat bra pris och dem är nya i kartong, originaldelar från Volvo.

Tyvärr blir det ingen Renault denna gången, jag är HELT inställd på Miata nu, det känns "rätt" för tillfället. Omöjlig att övertala [8D]
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Blir sååå suuuur! Massa folk som lägger bud osv men inte har några pengar ändå och kommer med "men om du får denna nya plasmatv´n i kartong, 8 flak öl och bla bla" osv...

Suck suck suck...
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Trodde inte jag skulle behöva sjunka såpass i pris men nu har jag satt gränsen.

66000:- Prutat och klart [8)]

http://www2.blocket.se/view/2607344.htm?l=0&c=1&city=0

Mvh

Roger
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Ruskprick, självklart kommer vi vara polare <b>trots</b> ifall [;)][:D] du blir med Miata!
Fast med tanke på att försäljningen går lite trögt... det kanske helt enkelt inte är ditt öde att Mégane och du går skilda vägar nu. Fasen, man har ju inte ens fått träffa Mégane & dig på en träff än, kan vara himla bra för motivationen med lite träffar & så... [^][:D] Fast då funkar det ju förstås inte att komma stajlandes i en Miata...[;)][:D]
Skämt åsido, måste du så måste du. Jag bara kan inte förstå det. *suckar* Begreppet "sälja Méganen" finns helt enkelt inte i min världsbild...
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Miss Mégane</i>
<br />Ruskprick, självklart kommer vi vara polare <b>trots</b> ifall [;)][:D] du blir med Miata!
Fast med tanke på att försäljningen går lite trögt... det kanske helt enkelt inte är ditt öde att Mégane och du går skilda vägar nu. Fasen, man har ju inte ens fått träffa Mégane & dig på en träff än, kan vara himla bra för motivationen med lite träffar & så... [^][:D] Fast då funkar det ju förstås inte att komma stajlandes i en Miata...[;)][:D]
Skämt åsido, måste du så måste du. Jag bara kan inte förstå det. *suckar* Begreppet "sälja Méganen" finns helt enkelt inte i min världsbild...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Haha [8D]
Jojo jag förstår dig men jag tappade mina skygglappar påväg till jobbet en dag och fick syn på en Miata som körde förbi [;)] Inte så mycket att göra åt!
Just nu drömmer jag om att komma glidandes på bredden runt Anderstorp med vinden i ansiktet [8D]och det blir lite svårt i en Még [:)]

En dag så förstår du! [;)]

Åker ut på Motorbörsen 3/6, vill gärna få bort den innan jag åker till USA den 24:e så jag kan köpa massa godis till en ev. ny bil [^]
Post Reply