Kabeldragning till Clio 2?

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

m666k

Kabeldragning till Clio 2?

Post by m666k »

Någon som vet om det finns något hål ledigt mellan motor och kupen?
Så att man kan dra igenom ström sladden till slutsteget?
Daft__

Post by Daft__ »

på min clio 2002mod er hul igjenom ved gas og bremse så den kommer igjen under bremseveske tanken i motor rommet

Erik
m666k

Post by m666k »

Inte jag!!! och nu börjar det krisa!! så Ingen som vet??? e en 99!
m666k

Post by m666k »

för det går ju en bunt bakom spolarvätske bunken! men den sitter fast med en skruv! och vågar inte skruva av den! för om den sitter fast i någon bakom instrumentpanelen så måste jag demolera hela bilen!
FOX646

Post by FOX646 »

det brukar sitta en gummi plupp på många bilar som går å ta bort... jag brukar göra så på dom bilarna jag har dragit kablar i...
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by FOX646</i>
<br />det brukar sitta en gummi plupp på många bilar som går å ta bort... jag brukar göra så på dom bilarna jag har dragit kablar i...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men om det finns,låt den sitta kvar och gör ett hål i den,annars kan kabeln nötas sönder,då blir det jubel kortis..
SiteAdmin

Post by SiteAdmin »

Nope, det finns inget hål. Vet av egen erfarenhet till min ClioSport.
Har för mig att killen som installerade mitt system fick borra. Han hade ett rent hel**** iaf... skönt som f-n att jag lämnade in den för jobbet, för jag hade nog inte klarat det själv ;-))

Uppe till höger: http://www.cliosport.nu/pict/clio_spec/ ... 3/ice1.jpg
Detaljbild: http://www.cliosport.nu/pict/clio_spec/ ... 3/ice9.jpg
Mr. Pink

Post by Mr. Pink »

På morsans clio så drog vi kabeln via vänsra framskärmen och in genom dörröppningen på förarsidan. Satte skydd runt kabel och drog den mellan kaross och dörrlisten. Är rätt så stor spel där så kabeln klämdes inte nämnvärt.=)
m666k

Post by m666k »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joel</i>
<br />Nope, det finns inget hål. Vet av egen erfarenhet till min ClioSport.
Har för mig att killen som installerade mitt system fick borra. Han hade ett rent hel**** iaf... skönt som f-n att jag lämnade in den för jobbet, för jag hade nog inte klarat det själv ;-))

Uppe till höger: http://www.cliosport.nu/pict/clio_spec/ ... 3/ice1.jpg
Detaljbild: http://www.cliosport.nu/pict/clio_spec/ ... 3/ice9.jpg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hitta heller inget så i morse var jag inne på Bilia i solna och snacka med en kille som var haj på renault! och han sa att det inte finns något hål! Och gav mig ett tips att dra en sladd från 12v till ett batteri i bak som skötte slutsteget! Och så får det bli efter sommaren! tänkte dra en under bilen så länge!!
mjaak

Post by mjaak »

Tja !!

Jag har en clio sport -00 och jag hittade ett hål att dra kabel i ... Det sitter under plastkåpan där du fyller på spolarvätskan.det sitter en gummi plug för hålet som du kan använda och dra kabeln igenom för att slippa slitningar. Sen drog jag ut kabeln bakom spaken för motorhuven, där finns ett ganska stort hål.

Hoppas att det hjälper dig !!
m666k

Post by m666k »

Tack för tipset! får se hur jag gör när jag får tid med det!
m666k

Post by m666k »

Så nu e det inkopplat!! och låter kanon men ska nog skruva åt reg plåten i bak eller lägga något imellan!! och kör ström kabbeln under bilen! tillsammans med bromsrören!
zebran

Undrar!

Post by zebran »

m666k hur löste du dragning?
Har en clio 99 fas 2 jag med och har letat och letat i ca 4 timmar idag och försökt hitta hål men hittar inga hål och ingen stans där det finns befintliga kablar får jag igenom en till sladd.
Hittade heller inget vid spolarvätske påfyllningen.Blir fan galen snart.
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Falk

Post by Falk »

Bilar som inte har gaswire (Sport fasII) har ett litet hål där wiren normalt går genom torpedväggen.

När man installerar kupévärmaruttag brukar man borra hål framför "passagerarens fötter".
Jag har dragit batterikabeln den vägen. Se bilden.

Image
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
zebran

hur

Post by zebran »

Okey men hur gjorde du i motorutrymmet hur fäste du kabeln?
För lär väll inte direkt vara någon höjdare att ha din liggnades fritt där inne!
Sebastian Rydberg
Sala
Clio B
Post Reply