Laguna-taskig gång
Moderator: Forumpolisen
Laguna-taskig gång
Hej
Tänkte bara vädra en fråga snabbt innan jag börjar rota för mycket.
Min Laguna 2.0RT-96 går imellanåt väldigt illa, bara på 3 cylindrar (känns det som i alla fall). Detta sker vid gaspådrag och man måste släppa gasen och vara väldigt försiktig med den för att den ska gå "rent" igen.
Kan det vara tändkablar, bränslefilter eller nåt annat (tändningen, inprutningen)? Tändstiften är bytta för ett par hundra mil sedan.
Tänkte bara vädra en fråga snabbt innan jag börjar rota för mycket.
Min Laguna 2.0RT-96 går imellanåt väldigt illa, bara på 3 cylindrar (känns det som i alla fall). Detta sker vid gaspådrag och man måste släppa gasen och vara väldigt försiktig med den för att den ska gå "rent" igen.
Kan det vara tändkablar, bränslefilter eller nåt annat (tändningen, inprutningen)? Tändstiften är bytta för ett par hundra mil sedan.
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />Där alla tändkablar sitter, 5 stycken med den från spolen. Köp original lock och rotor till volvo 440, samma prylar men mycket billigare.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">beror ju på var man köper,klart att volvo är billigare med volvo prylar,en renault kan ju inte vara billigare..
<br />Där alla tändkablar sitter, 5 stycken med den från spolen. Köp original lock och rotor till volvo 440, samma prylar men mycket billigare.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">beror ju på var man köper,klart att volvo är billigare med volvo prylar,en renault kan ju inte vara billigare..
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by DH-Laguna</i>
<br />Japp, den hackar vid för hårt gaspådrag vid låga växlar och låga varvtal. Släpper jag gasen så blir det sprutt på den.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är exakt på pricken vad min bil gör också.
Ska posta här vad jag kommer fram till i felsökningsväg...
Har somsagt nyfixad topp och packningar, ny kamrem, nya tändstift.
Nästa steg får väl bli rotor, tändkablar, fördelardosa.. Sen soppafilter... Sen vacuumslangar och dylikt.. Sen vet jag inte riktigt om inte det hjälper
<br />Japp, den hackar vid för hårt gaspådrag vid låga växlar och låga varvtal. Släpper jag gasen så blir det sprutt på den.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är exakt på pricken vad min bil gör också.
Ska posta här vad jag kommer fram till i felsökningsväg...
Har somsagt nyfixad topp och packningar, ny kamrem, nya tändstift.
Nästa steg får väl bli rotor, tändkablar, fördelardosa.. Sen soppafilter... Sen vacuumslangar och dylikt.. Sen vet jag inte riktigt om inte det hjälper