Problem vid kamremsbyte Kangoo 1.5dci
Moderator: Forumpolisen
Problem vid kamremsbyte Kangoo 1.5dci
Jag är mitt uppe i ett kamremsbyte på min Kangoo 1.5 dci (2015). Jag får det inte att gå ihop.
Jag sätter i låspinnen i blocket, vrider motorn tills den låser veven, men jag får det inte att stämma med hålet på kamaxel drevet. Drevet går en 15-20mm för långt för att kunna låsa det i hålet som finns i blocket. Det är omöjligt att få dit låssprinten.
Jag har dragit flera varv på motorn, men drevet stannar alltid i samma läge. Det är som om kamremmen sitter 2-3 kuggar fel. Eller att remmen har töjt sig och blivit längre.
Någon som har en förklaring eller lösning på detta?
Hjälp mottages tacksamt!
Jag sätter i låspinnen i blocket, vrider motorn tills den låser veven, men jag får det inte att stämma med hålet på kamaxel drevet. Drevet går en 15-20mm för långt för att kunna låsa det i hålet som finns i blocket. Det är omöjligt att få dit låssprinten.
Jag har dragit flera varv på motorn, men drevet stannar alltid i samma läge. Det är som om kamremmen sitter 2-3 kuggar fel. Eller att remmen har töjt sig och blivit längre.
Någon som har en förklaring eller lösning på detta?
Hjälp mottages tacksamt!