Renault Clio 2 2005 relä
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Kim
- Surname: Hansson
Renault Clio 2 2005 relä
Hej,
Mitt första inlägg här då jag har stött på ett problem, jag har ett lila relä i motorrummet "G.CARTIER 12V-50A-03525" som är trasigt och jag behöver införskaffa mig ett nytt sådant. Jag hittar dock inget sådant nytt någonstans bara en massa begagnade på ebay, finns det något annan märke som kan ersätta detta istället för att köpa ett exakt likadant? Eller finns det nytt att få tag på?
Jag har ingen aning om vad beteckningarna betyder som är på relät.
skulle detta funka istället? https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste ... 2000049771
Tacksam för svar
Mvh
Mitt första inlägg här då jag har stött på ett problem, jag har ett lila relä i motorrummet "G.CARTIER 12V-50A-03525" som är trasigt och jag behöver införskaffa mig ett nytt sådant. Jag hittar dock inget sådant nytt någonstans bara en massa begagnade på ebay, finns det något annan märke som kan ersätta detta istället för att köpa ett exakt likadant? Eller finns det nytt att få tag på?
Jag har ingen aning om vad beteckningarna betyder som är på relät.
skulle detta funka istället? https://www.biltema.se/bil---mc/elsyste ... 2000049771
Tacksam för svar
Mvh
-
- Firstname: Torsten
- Surname: Nilsson
Re: Renault Clio 2 2005 relä
Om det är samma konfiguration på anslutningsbenen, och det bör då stå samma nummer vid dessa på undersidan så funkar det.
Torsten Nilsson, Venestad Skåne
Re: Renault Clio 2 2005 relä
Det lila orginalrelät har en inbyggd skyddsdiod som inte Biltemarelät verkar ha. Dessutom har Biltemas en växlande kontakt men det skulle fungera bara anslutningarna sitter på rätt plats, man får väl knipsa extrabenet . Diod går ju bra att sätta dit utanför.
Googla på ditt reläs beteckning så får du upp förslag på var du kan köpa det på Ebay tex.
Annars prova med Autofrance i Helsingborg,
Googla på ditt reläs beteckning så får du upp förslag på var du kan köpa det på Ebay tex.
Annars prova med Autofrance i Helsingborg,