Ny koppling!
Moderator: Forumpolisen
Ny koppling!
Halloj!
Nu har jag kikat lite på K-tecs hemsida ...
Har en koppling där god för en 250hk.. borde ju bli bra till min .. (ligger ju runt en 210hk nu*hehe*)
Men bara en fråga nu .. en Gt-turbo koppling .. borde passa på en 440 motor eller? Å ni som har beställt från K-tec... Funkat bra eller? Leverans tid? Stående frakt eller? (ja blev mer än en fråga hehe)
Ja kram på er [:D] hehe hadet haajjj
Nu har jag kikat lite på K-tecs hemsida ...
Har en koppling där god för en 250hk.. borde ju bli bra till min .. (ligger ju runt en 210hk nu*hehe*)
Men bara en fråga nu .. en Gt-turbo koppling .. borde passa på en 440 motor eller? Å ni som har beställt från K-tec... Funkat bra eller? Leverans tid? Stående frakt eller? (ja blev mer än en fråga hehe)
Ja kram på er [:D] hehe hadet haajjj
-
om du kollar här så ser du att den passar,visserligen är ju inte volvo med i listan (av nån konstig anledning[:D])men volvo motorn är samma som i din gamla Gte motor osv,clio 16v.när jag ringer och ska beställa nått så säger jag att det är till en clio 16v för att inte förbrylla dom med att det är en femma gtt,ööööö vad är det blir det som gensvar då bara..
Vad har du gjort för att få 210 hk!?
http://dalhems.com/clutch/ompkoppling1. ... PRIS-30929
Vad har du gjort för att få 210 hk!?
http://dalhems.com/clutch/ompkoppling1. ... PRIS-30929
Halloj!
..kikade på länken ..är ju "sinterlameller" Blir det inte jäkligt jobbig att köra istan med? Fick bra pris på en sinter koppling av en kompis .. men "går" det att köra normalt med eller? Någon som har sinter kanske?
Bara checkar läget=)
Ahh 210 hk .. njäe bara mata dom med färskt havre så blir det nog i din med hehe=) Njäe ligger väl runt en 150 nu skulle jag tippa på!
Hadet göttans... Woohoo FREDAG=)
..kikade på länken ..är ju "sinterlameller" Blir det inte jäkligt jobbig att köra istan med? Fick bra pris på en sinter koppling av en kompis .. men "går" det att köra normalt med eller? Någon som har sinter kanske?
Bara checkar läget=)
Ahh 210 hk .. njäe bara mata dom med färskt havre så blir det nog i din med hehe=) Njäe ligger väl runt en 150 nu skulle jag tippa på!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Buff</i>
<br />Halloj!
Bara checkar läget=)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har sinter i min. Köra normalt kan man inte eftersom en sinter hugger direkt. Du kan alltså inte slira på kopplingen. Möjligtvis så kan du slira lite på den när den är kall. Risken med att slira på den när den är varm är att du spräcker den. Ingen risk att den släpper när du trampar gasen i botten iallafall.
<br />Halloj!
Bara checkar läget=)
Jag har sinter i min. Köra normalt kan man inte eftersom en sinter hugger direkt. Du kan alltså inte slira på kopplingen. Möjligtvis så kan du slira lite på den när den är kall. Risken med att slira på den när den är varm är att du spräcker den. Ingen risk att den släpper när du trampar gasen i botten iallafall.
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />Jag har oxå en sinter i min oxå men med standard tryck platta,funkar jätte fint ,går att slira på och allting.
Jag tror att Krippe har en annan tryckplatta i sin det är nog därför den är mer svårkörd.
Japp, köpte en hel sats med hårdare tryckplatta.
<br />Jag har oxå en sinter i min oxå men med standard tryck platta,funkar jätte fint ,går att slira på och allting.
Jag tror att Krippe har en annan tryckplatta i sin det är nog därför den är mer svårkörd.
Japp, köpte en hel sats med hårdare tryckplatta.
-
Jag har tidigare och nyligen beställt grejor från K-tec, kan väl ärligt säga det är sådär. Man har ingen koll på var grejorna är lr när dom skickat det. Det enda man får är en konf om att ordern behandlas. Leveranstiderna kan variera, om dom har sakerna hemma så tar det ca. 5 dagar annars så kan man få vänta länge typ 2-3 veckor.. Det är då mestadels saker som dom inte för lager på och som tillverkas vid beställnig som man snällt får vänta på. Frakten ligger på mellan 10-20p.
Jag provade med Dalhems först men dom klarade inte av det. Då fick man själv kolla vilka mått den skulle ha osv osv. Då kanske dom kunde fixa en. Beställde min från K-Tec och det funkade helt utmärkt. Fick den levererad till dörren. Har även köpt en del andra grejor och det har funkat bra varje gång. Får se om det funkar lika bra med det jag har beställt nu. [:D]