225 på clio 16v -91?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
ultraz

225 på clio 16v -91?

Post by ultraz »

Ngn som vet hur breda däck jag kan ha på Clion? Fram resp. bak om det är olika.

Tacksam för hjälp
Spiff

Post by Spiff »

det beror väl på hur mycket du vill modifiera 205 är det jag hört är det bredaste, men jag vet inte om nån annan fått på större...
krippe

Post by krippe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by ultraz</i>
<br />Ngn som vet hur breda däck jag kan ha på Clion? Fram resp. bak om det är olika.

Tacksam för hjälp
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

215/40-17 har jag på min. Lite modifiering av innerskärmarna behövdes dock.
ultraz

Post by ultraz »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by krippe</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by ultraz</i>
<br />Ngn som vet hur breda däck jag kan ha på Clion? Fram resp. bak om det är olika.

Tacksam för hjälp

215/40-17 har jag på min. Lite modifiering av innerskärmarna behövdes dock.

Men din är inte en 91:a va [:)]

Men den är överjävligt snygg!
krippe

Post by krippe »

Oj, såg inte att det var en 91:a du hade. Gå in och kolla på medlemsbilar. Där är i varje fall en som har 205. Han borde veta om det går att få dit bredare.
Widar

Post by Widar »

Jag hade 205/40-17 på min -91'a, i samband med en överjävlig sänkning (50mm fram och 60mm bak) så var det helt omöjligt med bredare.
Ju bredare däck, ju högre blir profilen med, jag fick skarva gott i både inner- och framskärmar på min gamle lille.

mvh
Spiff

Post by Spiff »

När jag hade min jätte fina vinter däck på 195/65-14 så kan jag säga att det gick i så mycket att jag fick plocka bort innerskärmar Så det bror ju lite på profilen, men ett par 14" breda lm fälgar med 30 profil eller nått så borde det ju gå att ha 225....
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br /> 14" breda lm fälgar
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Breda? Är kanske lite att ta i... Förlåt, kunde inte hålla mig. [;)]
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Norden</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Spiff</i>
<br /> 14" breda lm fälgar
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Breda? Är kanske lite att ta i... Förlåt, kunde inte hålla mig. [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja och 30 profil på fälgen????
Spiff

Post by Spiff »

Jaja...... Man har för mycket i knoppen...
Post Reply