Dina möten med farbror blå!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Dina möten med farbror blå!

Post by vargen »

Har kanske funnits någon liknande tråd tidigare, men det har ju kommit mycket nytt folk, vad har du att berätta?

Jag har tex en sen höstnatt när jag kom körande på en 70-väg som korsar E4:an (via ett rödljus i korsningen) eftersom jag kört där var å varannan dag så släckte jag bara lyset för att se om jag såg någon ljuskägla från E4:an vilket jag inte gjorde, och eftersom jag som sagt kört där varje dag i en månad så visste jag att om man ligger i ca 80 km/h så slår ljuset om lagom för att man ska få grönt utan att släppa på gasen, så jag höll "lagoma" 75 km/h.. bilen bakom mig kom snabbt ikapp i 100 meter efter korsningen så blinkade den med blåljusen, vad fan, tänkte jag. Ut klev det en farbror blå som bad att få se på körkortet, det körkortet jag hämtat yp på posten samma dag, han kikade på det och sa: -Det var inte änge du haft körkort. -Nej, ganska nytaget, sa jag med hjärtat någonstans i övre delen av strupen. -Bra musik du lyssnar på förresten, kul med en ungdom som inte lyssnar på skräpande dunkadunka (jag lyssnade på Simon & Garfunkel). -Vi tyckte i alla fall att du körde lite för fort i korsningen, hade du kunnat stanna om det inte slog om? -Jamen jag kollade ju så att det inte kom nån bil, var den enda, väldigt dumma, kommentaren jag fick ur mig. -Mjaha, du får nog blåsa ändå så har du ju gjort det, för du har väl inte blivit stannad förr? -Näe, ni har premiären, sa jag å log för nu började jag lugna ner mig. jag blåst å självklart så hade jag ju inte druckit så farbrorn tackade för sig och för musikstunden och började gå tillbaks till bilen.

Två veckor senare, samma korsning, samma polisbil, stannade mig på samma ställe, samma polis klev ut, den här gången var han inte lika glad över musiken så jag stängde av den, samma procedur förutom att han frågade om inte vi setts förr någon gång så jag berättade om den tidigare incidenten. -Jaha, men blås då så ska vi ge oss av, sa han. Jag blåste å han gick tillbaka mot bilen då hans inte alls lika muntra kollega klev ur å röt ågot om att han kollat plåtarna å dom hade stoppat mig tidigare på samma ställe. Den herren var inte lika glad utan tog med sin kollega å bad att få veta varför bilen int stod på mig och ville se reg-handlingarna, jag förklarade att pappa stod på bilen då det halverade försäkringen, farbror blå nr2 blev ännu surare å muttrade nåt om flygande inspektion så dom började kolla å vandra. När farbror nummer två stod å sparkade på avgasröret så sa farbror ett att jag skulle spola rutan samtdigt som han vände sig bakåt, sagt och gjort så spolade jag rutan precis samtidigt som farbror nummer två ställde sig upp och fick hälften över sig, hans kollega började småskratta och sa: -Jag tror det räcker nu, jag ska nog se till att min kollega får i sig lite socker innan han kokar över.

ett år senare, en väldigt regning dag, kör jag på en idiotisk "endast bussväg" som gör att ham halverar sträckan och tiden till stan, det är en känd genomfart som är ca 10 meter och polisen brukar ofta stå där, men man ser ju om dom står där, trodde jag. För så fort jag kom igenom så blinkade det till i personbilen som tod parkerad på trottoaren just framför.. ut kliver en civilklädd polis som ber att få se körkotet samtidigt han frågade om jag inte såg att det var förbjuden genomfart. Jag svarde dumt -näe, det måste jag ha missat. Polisen som med ena handen hade en dagstidning över huvudet och i andra handen mitt körkort tittade upp mot himlen och muttrade något om att han fick sk*tjobbet på årets blötaste dag, han kastade in kortet i bilen å sa: -Jag ger dig en varning, det är för blött för att orka något mer, men jag vill inte se dig igen. så sprang han tillbaks till bilen.

Bara nån månad efter det kommer jag körande på motorvägen i glada 130 när en Grå Volvo C70 framför mig bromsar in och börjar vingla, när den blinkar mot vägrenen så viker jag ut i andra filen och kör om, farten är nu ca 80 km/h.. efter nån kilomter kommer bilen ikapp mig och kör om mig och saktar ner till 100 km/h, jag viker ut i andra filen och kör om samtidigt jag irriterat tittar in genom rutan, en gubbe i mockajacka och keps, typiskt tänkte jag och gasade på, efter att vi båda kört om en långtradare så kör bilen upp bredvid mig vinkade och hade sig sen la den sig bakom mig och började blinka med blåljusen. vi stanande på lämplig väg och mockajackan kom ram å knackade på rutan. -Det gick lite fort det där, varför körde du om mig? -För att jag trodde du var någon fylltratt som inte borde suttit bakom ratten, svarade jag dumt. -Ja, jag tappade kaffekoppen på golvet men för det behöver du inte köra fortare än tillåtet. -Nej, det är sant sa jag. då sprakade hans radio att det var en "bärplockare på fel sida av mitträcket", han muttrade å sa att jag hade tur och sen nåt om utlänningar och for därifrån. När jag körde därifrån möttes jag av en liten röd och rostig lada som eskorterades av 4 polisbilar, han hade alltså inte behövt åka ifrån mig, puh!

ni då?
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Det har man haft så många så dom vill man inte minnas, men det värsta var nog när man fick sitta i häktet....
Idis
Posts: 51
Joined: 18 Aug 2003, 01:35
Location: Sweden

Post by Idis »

Jag råkade ut för en rolig grej i sommras.. Jag hade precis satt på min nya frontspoiler på min gula Laguna (nu såld), och givetvis hade ja inte satt på en nummerskylt, för d är ju så fult [;)] Samtidigt som jag inte hade någon katalysator, och bara 1 ljuddämpare istället för dom 3 där borde vara. Istället hade ja satt på 2,5" rör med en slutljuddämpare med dubbla 4" blås.. Det lät nåt j_vulskt kan ja säga.. Samtidigt som 2 av däcken var ganska blanka.. Till råga på allt var bilen avställd samma dag, inget kontrollmärke bak.

Vad som då hände var att när jag skulle ner till dåvarande strippen i malmö hamnområde mötes ja av att ca 5 poilsbilar inkl piké stod o spärrade av vägen. Dom hade stoppat en väldans massa körglada ungdomar o hade besiktning på samtliga.. Ni kan ju tro att ja nästan
sket ner mig totalt..

Men sån jäkla tur ja hade, den poilsen som stoppade mig kollade runt lite på bilen.. Sen frågade han, är det en BMW? Inte direkt sa jag, hehe.. Han tittade inte på däcken, han kollade inte om ja hade katalysator.. När han frågade varför ja inte hade en skylt, sa ja att ja hade beställt en ny som ja väntade på.. Det köpte han. När han sen frågade varför mitt kontrollmärke var skrapat sa ja att ja hade skickat in pappret samma dag.. Även detta köpte han.. Sen bara släppte han iväg mig.. Utan vare sig varning eller böter... Jag smög därifrån så sakta ja kunde för att dom inte skulle stoppa mig igen pga av motorljudet... Det lät verkligen som den var preppad till max...

Bortsett från d har ja aldrig blivit stoppad sen ja fick mitt körkort för snart 4 år sen [^] (peppar peppar ta i trä)

[:D]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Spiff, vad hände då då?
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Har haft en hel del möten med både snälla poliser och rejält dumma sådana.

Ett par exempel:

1. Överskridning av spärrlinje, 600:-
Körde om en lastbil EFTER jag hade kommit över en liten kulle, efter den var det bara raksträcka men av någon oförklarlig anledning så hade dem fortsätt att dra spärrlinjen hundra meter till. Slutade med böter fast det var rejält trevliga poliser ändå så jag stannade till med min sambo och tog en cigg och tjötade lite med polisen :) Var rätt intressant o kika lite i bötesboken där priserna på alla "olagligheter" stod :)

2. Dum idiot till polis.
Hade min Mazda 323F som lät rätt så gött tack vare racekat och 2.5" och en dämpare. Så polisen nere i stan när jag åkte hem från jobbet klockan 01 på natten och tog det självklart lugnt. När jag körde upp på riksvägen där det är 90km/h så acca´ jag självklart upp lite som man SKALL göra eftersom det är optimalt att komma ut i precis 90 efter påfarten. Blev stannad direkt på vägen och en arg polis med en trevlig poliskvinna kom fram till bilen. Orkar inte dra allt men enligt honom körde jag i minst 120km/h och gick på droger (!). Inte konstigt att ögonen reagerar när klockan är 01 på natten, jobbat 10 timmar och är dödstrött och någon lyser med en ficklampa så man nästan blir blind. Några 120km/h gick ju aldrig att bevisa heller och enl. honom var det fel på min hastighetsmätare men det "hade dem inte tid att mäta upp".. Nänä.. Irriterande sk*tsnack bara.

3. Snäll polis del 2.
Också med Mazdan, hade race mot en överstylad Audi (som ville se ut som en S2´a med 700hk), vann självklart och blev stoppad av en civilare på MC (!!). Han hade mätt upp 117 på 90-väg och frågade hur snabbt jag körde, svarade helt ärligt "Nästan 130". Hade även prövotid och inget körkort med mig. Slutade med en liten tillsägelse och "vill du rejsa så finns det bättre vägar för det". Hjärtat i halsgropen hela dagen.. :)

Summa sumarum: Tyckte ärligt talat allt tjat om "poliser e dumma i huvvet" osv var löjligt sk*tsnack men det finns verkligen riktiga idioter också. Dock har jag bara råkat ut för den sorten en gång.
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Åkte dit utanför Mjölby, 126 på 110. Trevlig polis dock. Nu tar jag det nästan alltid lugnt, iaf. i närheten av Mjölby - ser alltid polisbilar när man åker den sträckan.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ruskprick</i>
<br />
Summa sumarum: Tyckte ärligt talat allt tjat om "poliser e dumma i huvvet" osv var löjligt sk*tsnack men det finns verkligen riktiga idioter också. Dock har jag bara råkat ut för den sorten en gång.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Man får ju försöka tänka sig in i Polisens hjärna oxå,dom jobbar mot alla som bryter mot lagen,det är ju därför dom bli så j-vla förb***ade,man har ju fått sett dom helt röda i huvudet ett antal ggr...
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Har själv aldrig haft några incidenter med Polis förutom rutinkontroller. Alko-test + körkort.
Tur? - Kanske!
Skicklighet? - nja, snarare sunt förnuft!
arto
Posts: 48
Joined: 25 Nov 2003, 21:09
Location: Sweden

Post by arto »

hade en ganska rolig incident för några år sen...

hade lite bråttom en kväl, och låg i ca 100 på en 70 sträcka. längre fram blir det femti precis innan en korsning med rödljus. ligger en bil framför mig i korsningen som oxå kör för fort (ca 70 på 50 vägen) bråttom som jag hade körde jag om honom i korsningen (blev två filigt precis innan korsningen). otur som jag har så står snuten och skjuter antagligen. kör om bilen och lägger mig framför denne. ser i backspegeln att nån bil oxå gasar om och lägger sig i röven på mig. som tur var anade jag något och bromsade ner till lagliga 50... puttrar in på en mack som ligger längre fram och ser då att bilen som följer efter mig är polis...

har hjärtat i halsgropen!!! vet att jag fortfarande har prövotid och har kört om en bil i korsning i ca 100 blås när det är femti... han parkerar in mig och slår på blåljusen och ställer sig på tutan. ut kliver en arg rackare och börjar:

polis: vet du vad det är för hastighets begränsing?
jag: femti
p: hur fort körde du då?
j: max sjutti ljuger jag...
p: nja, du åkte en bra bit över hundra
j: nja...
p: tyvärr så har vi ingen mätning så du får åka vidare...

han var inte så himla glad den där rackaren. såg verkligen hur arg han var i ögonen...
ibland har man tur asså :)
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Detta hände i en svunnen tid(jo Jag är sk*tgammal)Hadde lånat min brors gamla trimmade volvo 142 å hadde bråttom som f**n hem, Håller väl en 140-150 på 70 sträcka längs denna väg som är E4'an söder om sundsvall så passerar man en statoil mack på höger sida då man färdas i en volvo 142 från 74 med vissel fronten så var det väl ingen som missade att det gick för fort av dom som stod där på macken.
Då jag hadde så pass hög fart så var inte uppsikten bakåt så bra.
Tittar i bakspegeln efter ett tag å ser en bil långt bort som ser ut att åka på utav sjutton tänker instinktivt att det är lika bra att åka fullt i fall att det är polisen, Sagt å gjort högerdojjan begravs i mattan å våfflan råmar likt en en brunstig älgtjur när jag dundrar in mot stan.
Bilen i backspegeln blir lite mindre men inte mycket passerar kubal 50 sträcka ohälsosamt snabbt samtidigt som bilen bakom nu kryper närmare, Efter kubal är det fullgas åka intill stan inser strax före max/Mcdonalds att det är nog en polisbil bakom så jag tar en rövare å svänger in på macken (obs det var för dom som känner till sundsvall före max/mcdonalds tid obs)kastar mig ut å börjar låtsas tanka i samma stund som jag står å fepplar med sedlarna till automaten så kommer farbror blå in på macken ställer upp 740'in i bästa miamivice sladd framför bilen å far ur bilen innan 740'in har sluta gunga å skriker tror du att det är nån jä**la rallytävling å hur fort körde du? den teoretiska toppfarten på 140'in var 210 km/h vid varvtalsstopp på 4'an.
Svaret på frågorna var, Rally tävling näe det tro jag inte! fort å fort det gick kanske en 75 km/h.
Efter denna incedent så var brorsans volvo ganska eftertraktad av sundsvalls ordningsmakt men det löste sig när jag skrotade den genom att nästan ha passerat genom sidan på en toyota hiace buss, Sido dörren på toyotan var inne i bilen å den måste ha bärgare därifrån medan volvo'n kördes hem efter ett batteri byte.
Å näe jag kör fortfarande alldels för fort nu oxå dock har det inte varit nå större incedenter med polisen på senare år.
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

Detta hände förra året i västerås på våren nångång när alla var sugna på race och sånt, vi hade bokat en tid då vi skulle samlas vid race rakan "tunby" och så kom det ju såklart en´del folk också, stegen var lottad och startordningen sa ju såklart att jag var ut först mot en polare i hans nylackade mazda 323GTX (den utan turbo och 4wd) Vi stäler upp och jag värmer däck efter att det är avklarat så står startern och vinkar fram mig några sekunder så att man stog precis på startlinjen och då ser jag en volvo vid horisonten, och efter några sekunder så såg jag en takbox hehe eller jag trodde att det var en takbox men det visade sig vara blåljusen som dock inte var tända. Jag lade snabbt in backen och backade undan eftersom jag var i det vänstra fältet. Poliserna steg ut ur den nya xc70:n och frågade oss

-vad är det som försigår här då??
och vi svarade att vi letade efter en polares katt som var bortsprungen och polaren stog med en lustgasflaska i händerna och visste inte riktigt vad han skulle göra.. heh deras nästa fråga vart.. Är dom snabba, era bilar? och jag svarade lite kaxigt jaaförfan vi kör lätt ifrån er, den ena yngre polismannen kontrar med - ni har ingen chans vi är fler och har många olika sätt att fånga in er på... Jag kunde ju såklart inte låta bli att säga - Har du sett getaway in stokholm? där hade ni ju inte en chans.... när poliserna hörde det så ändrades deras ansiktsuttryck, dom såg förb***ade ut och då sa dom nämen nu ska vi dra och ni får väl ta och fortsätta med det ni höll på med.... och det gjorde vi också..! :)
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Otroligt lättande skönt att höra fler som trots att man vet att det inte är fullt förnuftigt [;)] inte kan låta bli att överskrida våra löjligt låga hastighetsbegränsningar.
Jag kan inte låta bli, trots att man inser riskerna att träffa på pappa Blå, vilket man (eftersom man är kompis med Murphy) gör alldeles för ofta...

Första gången de tog mig hade det precis veckan innan sänkts från 110 till 90. Tänkte inte på det. Skyltar brukar inte förändras, det gör däremot trafik, djur & natur, som jag koncentrerade mig på. De tog mig på 117. Normalt sett hade det gått snabbare, men som tur var hade jag fått mobilsamtal (brukar sakta ner då, pga risk för splittrad uppmärksamhet.)
Iaf visade sig bilen jag körde om innehålla extremt griniga civilare. Visste att man inte behöver skriva under på plats och tänkte utnyttja detta. Då blev det ett attans liv på direkten. Likaså när jag undrade hur deras grejer funkade (första gången, visste ju nada) och hur jag kunde veta att de mätte korrekt. Spott & fräs!!! Försvarade mig med att man ju faktiskt läst att polisinstrument fått hus att förflytta sig i 7 km/h... Vid närmare eftertanke var detta ehrm... kanske inte så genomtänkt. Vilka reaktioner det blev!
Till slut tappade jag tålamodet lite, och eftersom de burit sig dåligt åt från start och ändå var så hatiska till mig passade jag på att tala om mina ståndpunkter vad gäller hastighetsbegränsningar, nollvisioner, svenska vägnätet osv. Kan ju säga att vi skildes inte som vänner och Mégane accades upp till laglig hastighet FORT på ren [}:)]skap när jag ilsket åkte därifrån knappt 2 papp fattigare...

Blev stannad inne i stan en fredagskväl på sommaren (fortf rätt ljust ute). Massa gnöl om min fransktillverkade nr-skylt och kombinationen p-ljus (som de tack & lov inte såg var blåtonade) + dimljus. De kollade inte om jag var påverkad, hade körkort, hade stulit bilen eller om skatteugglan var ok. Men oj, vad illa det var att ha "fel" nr-skylt & "fel" belysning...

Stannad av ensam surkart till polis, som endast hängt upp sig på nr-skylten. Han var riktigt otrevlig och jag undrade om han tyckte skylten syntes dåligt? Vari låg det praktiska problemet? Jo, det var inte Vägverkets skylt. ([}:)] paragrafrytteri tycker jag) Undrade lite försiktigt om han inte tyckte det kändes lite löjligt att härja om en sådan småsak, med tanke på att min skylt syns t.o.m bättre än den svenska. Då tog det hus i hel****
-Jag har minsann MAKT och kan bötfälla dig om du inte passar dig!!!
Förklarade ärligt att det inte alls var för att retas, utan bara en försynt fråga. Då säger han att man inte ska ifrågasätta polismyndigheten, varpå jag inte kan låta bli "Jag trodde vi hade yttrandefrihet enligt lagen." Min kompis satt likblek bredvid och höll på att strypa mig. Men vi kom därifrån utan påföljd iaf.

Men har även träffat på bra poliser. Folktom söndagnatt. Försenad pga lotsat en stackars vilsen lastbilschaffis rätt i stan. Han hade precis åkt där jag skulle åka och sett att det var polisfritt. Eftersom det typ bara var jag vaken i hela stan hade jag hunnit upp i typ 180 (tvådelad motorväg 90 km/h) när jag ser att polisen faktiskt är på "sitt" ställe, trots vad chaffisen sagt. Klumpfoten förflyttas från gas till broms, Mégane går nästan på näsan för att snabbt minska farten. "Pust! Tur de var på motsatt sida!" Hinner knappt tänka det förrän jag ser att de är på min sida också, fast längre fram. Blir invinkad, polisen tyckte det gick fort och vill ha körkortet. Jag säger förstås ingen hastighet, utan svarar på de rutinmässiga frågorna. Får efter frågorna och sedvanlig koll tillbaka körkortet ([:D][^][:X]) och han säger "Ta det lite lugnare nu. Det blir 70 här framme."

Har blivit tagen för fortkörning två gånger till efter grin-civilarna och båda gångerna har poliserna man snackat med då faktist (om man bortser från straffpåföljden förstås [;)][xx(]) varit rätt trevliga och mänskliga. Jag har fått nyfikna, gillande kommentarer om både GTE:n och Méganen. De har faktiskt verkat förstå att det är kul med "aktiv körning". Ju snabbare jag kört desto schysstare har oförklarligt nog poliserna varit (!).
Synd att "justice is blind", annars kanske Fru Justitia kunde haft körkort och insett hur kul det är att åka undan! [;)][:D]
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Med min första bil (Amazon -65) så kom jag åkande över ett litet krön inne i stan (eg i utkanterna, men 50 var det). Höll närmare 70. Vilka tror ni står lite längre fram? Jodå, polisen. I med tvåan, skrikande motor, bromsar och stannar lagom vid polisen med handen uppe. Han "joggar" fram till fönstret och säger, "vill se körkortet" och "tror vi behöver testa bilen". De trodde att jag hade dåliga bromsar pga motorbroms! Tji fick de! Hade några dagar innan renoverat bromsarna så de tog utan problem. Ingen påföljd men lite sura miner!

Kan inte undanhålla en historia jag hört från en polis i bekantskapskretsen som var med! Det var en "fin tant" som krockade med en lyktstolpe hemmavid. Hon blev lite skadad (inget allvarligt men ambulans med bår kom). När hon ligger där på båren kommer vår vän polisen fram och säger att han undrar vad som hände. Tanten luktade lite sprit dessutom... Hon svarar: "Är det polisen? Då vill jag vara anonym!".
Visst serrö!!!
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag tycker det är ganska lustigt att polisen bara kan göra en sak på en gång,jag menar om dom har nykterhetskontroll så kollar dom aldrig hastigheten (inte när jag har blivit stoppad )en gång kom jag körande med min kompis pugg 205,med värsta stereon på riktigt hög volym ,det va 70 väg men hade nog 100,började acca för det blev 90 ca 100 meter efter där polisen stoppade oss,(och jag lägger alltid på momsen på det som står på skyltarna),min första tanke va själv klart j-vlar nu ryker nog lappen.då va det bara en nykterhetskontroll,vad jag kommer ihåg så sa han inte något om farten,jag fick blåsa sedan frågade han bara om det va vi som spelade, han hade nog hört det lång väg när vi kom körande.men fattade inte att det va vi.

En annan gång va mitt inne i kalmar en lördag morgon,höll typ 70-80 på 50 väg,hade tenta som jag va sen till,blev stoppad av en nykterhets kontroll ,det tänkte man ju inte när man blev stoppad bara på hur höga böter man skulle få. Fast dom kommenterade farten och undrade om jag hade bråttom,ja sa jag för det hade jag ju.

nästa händelse var på 70 väg, men som vanligt åkte man ju runt 100 och lite till,då tittar ja till i väg kanten längre fram på motsatt sida,där står en polis med laser pickan och siktar på oss.saktar in lite utan att bromsa, och när jag kör förbi honom så viftar han hotfullt med näven,efter ett tag kommer en polis mc ifatt lägger sig bakom ett litet tag,drar sedan om och försvinner,jag va inte lungn förän jag parkerat bilen.

Det som gör mig mest irriterad och det är väl för det är det enda jag fått böter för ,är när jag blev stoppad med bara dimljus på.för så j-vla dum förklaring polisen hade om ljusen va att dom lyser för lite samtidigt som dom bländar, jag kan tycka att dimljus bländar ibland så jag kan förstå ,men dom bländar inte mindre för att bilprovningen skruvar ner dom så att dom lyser 1m framför bilen,tycker bara att det känns så retsamt och få böter för ljuset sedan kan man typ köra för fort utan att det blir några böter,jag skall nog vara glad för jag körde för fort innan dom tog mig typ 30 för fort ,men det va inte så viktigt antagligen ..
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vargen</i>
<br />Spiff, vad hände då då?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är ju inte med bilen, men dom hade fått för sig att jag och 2 kompsiar till hade gjort inbrott och stuligt nått strot j-vla pumpverk på en 800kilo eller nått... Som detsutom skulle suttigt fast nere i motor-rumet på en fiskebåt... kan ju säga att ägaren till fiske båten åkte på dryga böter för försäkringsbedrägeri...

Med bilen har man ju blivigt stannad åtaliga gånger, men sen jag köpte kombin har dom inte varit på mig... Stannade mig nästan varje helg när man hade clion...
Post Reply