Renault Clio Junior Cup
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Kan lägga till att reglementet är uppdaterat för dem som missat det.
Direktlänk: http://www.sskracing.com/Reglemente/Tek ... %20Cup.pdf
Edit: Ni har inte fått klargjort varför Juniorerna inte får köra på "En dag på..." i år? De tappar ju mängder med instruktörer där om inte juniorerna får köra... Ett argument att komma med kanske?
Direktlänk: http://www.sskracing.com/Reglemente/Tek ... %20Cup.pdf
Edit: Ni har inte fått klargjort varför Juniorerna inte får köra på "En dag på..." i år? De tappar ju mängder med instruktörer där om inte juniorerna får köra... Ett argument att komma med kanske?
Det är som du säger att den går bättre på baksidan och framförallt tv-kurvan där jag tar igen väldigt mycket av någon anledning. På rakan har jag dock inte en chans. Tex när Ahlberg körde om mig, jag trodde nästan att jag stod stilla för när jag var under bron hade han ju nästan börjat bromsa.
Nu är jag kanske inte den optimala föraren men något fel är det ju.
Det är något vi definitift måste göra något åt!?!?!
En ide är att vi bytter till en vassare kam som på R5:orna. Men det skulle helst vara en original kam som man kan köpa på volvo handeln.
Ingen här som vet någon vassare kam som passsar i E7J toppen???
/Ted
Nu är jag kanske inte den optimala föraren men något fel är det ju.
Det är något vi definitift måste göra något åt!?!?!
En ide är att vi bytter till en vassare kam som på R5:orna. Men det skulle helst vara en original kam som man kan köpa på volvo handeln.
Ingen här som vet någon vassare kam som passsar i E7J toppen???
/Ted
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Ja, något måste göras. Vi har också pratat lite smått om det. Far tyckte det skulle vara trevligt med ett litet programmerbart sprut. Då är problemet att alla kanske inte kan programmera själva. För oss är det inget större problem då vi har bromsbänken att sitta och testa i. Kanske om alla fick ett och samma program? Får kanske ta ett möte om det när vi kommit en bit in på säsongen och fler har fått iordning sina Clios. Förhoppningsvis ska vår bli klar under sommaren så att jag kan köra den på mekanikerracet. Kanske ta ut och testa den på ngn friträning under säsongen om vi hinner.
Vad gäller kammarna så är väl omslipning det billigaste alternativet, priset på Cliosarna har redan rusat iväg (personlig åsikt).
Vad gäller kammarna så är väl omslipning det billigaste alternativet, priset på Cliosarna har redan rusat iväg (personlig åsikt).
Ett annat önskemål som jag har är att ha en lägre utväxling. Just nu kör jag hela kullen på trean förutom rakan där jag lägger i fyran. Det finns en annan original utväxling som passar i dessa lådorna som vi skulle kunna använda men det är ju alltid det där med ekonomin.
Kanske där är något mer att göra på toppen?!!?!!?
Vi får se!!
/Ted
Kanske där är något mer att göra på toppen?!!?!!?
Vi får se!!
/Ted