Keyless entry
Moderator: Forumpolisen
Keyless entry
Min Zoe (-18) har "Nyckelkort med handsfreefunktion" (enlight utrustningsnivå).
Bil dörrarna funkar som det ska(efter reparation hos Renault service) men jag kan inte starta bilen utan att placera nyckel in i "key socket".
Jag får "Insert keycard" meddelande när jag försöker trycka start. Går att starta när nyckel är i keyslot.
Finns det olika utrustningsnivå för handsfreefunktionen?
När jag pratade med Renault service fick jag svaret att handsfreefunktion gäller altid till båda dörrar och start/stop men verkstaden var inte säkra på att det stämmer.
Mvh
Bil dörrarna funkar som det ska(efter reparation hos Renault service) men jag kan inte starta bilen utan att placera nyckel in i "key socket".
Jag får "Insert keycard" meddelande när jag försöker trycka start. Går att starta när nyckel är i keyslot.
Finns det olika utrustningsnivå för handsfreefunktionen?
När jag pratade med Renault service fick jag svaret att handsfreefunktion gäller altid till båda dörrar och start/stop men verkstaden var inte säkra på att det stämmer.
Mvh
Ivar Karlsson
Renault Zoe 2018
Renault Zoe 2018
Re: Keyless entry
Provat byta batteri i kortet
Frågan är om det finns olika utrustningsnivå för handsfreefunktionen?
Batteri är inte problem.
Mvh
Batteri är inte problem.
Mvh
Ivar Karlsson
Renault Zoe 2018
Renault Zoe 2018
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Lifeversionen har inte Keyless. Utrustningsnivå Intens och Bose har det som standard.
Är du osäker på utrustningsnivån så har Life vanligtvis vit/beige ratt och vit ram kring multimediaanläggningen. Dessutom saknas normalt backkamera.
Är du osäker på utrustningsnivån så har Life vanligtvis vit/beige ratt och vit ram kring multimediaanläggningen. Dessutom saknas normalt backkamera.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Jag undrar om det finns olika versioner av keylessfunktionen inom Intens utrustningsnivå?
Mer specifikt undrar jag om det ens är möjligt att ha en version där man kan öppna dörren med handsfree, men att inte kunna starta bilen(startknapp) via handsfree funktionen (tex med nyckeln i fickan medan jag är i bilen)?
Mvh
Mer specifikt undrar jag om det ens är möjligt att ha en version där man kan öppna dörren med handsfree, men att inte kunna starta bilen(startknapp) via handsfree funktionen (tex med nyckeln i fickan medan jag är i bilen)?
Mvh
Ivar Karlsson
Renault Zoe 2018
Renault Zoe 2018
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Vad jag vet finns bara en version av Keyless till Zoe. Q210, R240 och ZE40 har alla samma system. Nya ZE50 är lite annorlunda dock.
Du har väl inte kortet bredvid telefonen? Det kan störa ut signalen.
Du har väl inte kortet bredvid telefonen? Det kan störa ut signalen.
___