Starbright wrote: ↑26 Dec 2020, 14:14
Det du visar på bilderna är en liten sensor som talar om stolspositionen för Srs-styrenheten. Den vet då om den skall blåsa upp airbagen med halv storlek eller full storlek beroende på hur lång chauffören är.
Väldigt svårt att förklara hur du skall montera tillbaka den, men den skall sitta på själva stolens ram där stolen dras fram och tillbaka. man kan känna små hål där den passar på en av sidorna av stolsskenorna.
Lycka till.
Jag fann en plats på ramen där den passade perfekt. (Den enda platsen som den passade på)
Men när jag knäpper fast den där, så trycks ju inte fjädern/knappen in någon gång?
Gör den ens någon nytta där då? Varför har sensorn en fjäder-knapp om den aldrig trycks in
Innan ditt inlägg så hade jag tagit ett buntband o lindat runt den, så knappen hölls intryckt. (Då slocknade airbaglampan).
EDIT:
Nu såg jag att sensor-knappen visst trycks in ifall sätet är framskjutet närmast ratten. (Så platsen jag fann är den rätta platsen för sensorn)
Då beror min airbag-lampa på något annat då... hmm..
Konstigt bara att airbaglampan lös konstant, för att sedan slockna när jag startade om bilen med den sensorknappen intryckt.
Någon som har någon ide?