Megane MK2, ESP/ASR och ABS varning för: Ur funktion
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 134
- Joined: 30 Dec 2018, 06:33
- Firstname: Toni
- Surname: Henriksson
- Location: Oftast Torsby
Megane MK2, ESP/ASR och ABS varning för: Ur funktion
Läst felkoder med två system som klarar Renault.
Missfire cyl 1. Bytte tändspole, raderade felkod.
VF, fel signal från sensor. Bytte lager, med magner/tätnings-ring.
Ny radering. Ny felkod på sensor VF och hög spänning på bromsljus!
Ja se, visst lyste bromsljuset just då, men inte alltid.
Mätte upp växlingsläget och
justerade bromsljuskontakten. Troligtvis fattades en typ mekanisk distans, som kanske trillade bort när jag hade ur pedalställ och kupefläkt.
Inte raderat felkoder.
Nu kört 10 mil utan varningslampor!
Kommer dock att byta sensor, innan jag läser ev felkoder och i s f raderar.
- Sensor hos Renault/Volvo, nära 1500 kr!
Dessutom oviss leveranstid, då det var svårt att få hem delar från frankrike.
Skruvat.se 190 kr inkl frakt. Leverans två dagar, direkt i postlådan!
VARNING VARNING VARNING
- Blir bara så upprörd, så jag skriver lite OT i denna min egen tråd ang erfarenhet gällande prissättning och hur man skinnar ovetandes bilägare på pengar.
Bakfjädrar hos Renault/Volvo, dryga 4000 kr paret.
Autofrance under 500 kr paret.
VVT-drev hos mekonomen 2400 kr.
Auto France, Delfi, 1100 kr.
Vågade inte fråga på Renault/Volvo, men det lutar åt 4000 kr eller mer.
Är det så dålig förtjänst vid nyförsäljning av Renaultbilar, att man försöker ta igen detta genom att lägga på upp till 900 % gällande kundpriser på reservdelar?
Detta drabbar givetvis bilägarna, om de inte vet bättre.
.
Missfire cyl 1. Bytte tändspole, raderade felkod.
VF, fel signal från sensor. Bytte lager, med magner/tätnings-ring.
Ny radering. Ny felkod på sensor VF och hög spänning på bromsljus!
Ja se, visst lyste bromsljuset just då, men inte alltid.
Mätte upp växlingsläget och
justerade bromsljuskontakten. Troligtvis fattades en typ mekanisk distans, som kanske trillade bort när jag hade ur pedalställ och kupefläkt.
Inte raderat felkoder.
Nu kört 10 mil utan varningslampor!
Kommer dock att byta sensor, innan jag läser ev felkoder och i s f raderar.
- Sensor hos Renault/Volvo, nära 1500 kr!
Dessutom oviss leveranstid, då det var svårt att få hem delar från frankrike.
Skruvat.se 190 kr inkl frakt. Leverans två dagar, direkt i postlådan!
VARNING VARNING VARNING
- Blir bara så upprörd, så jag skriver lite OT i denna min egen tråd ang erfarenhet gällande prissättning och hur man skinnar ovetandes bilägare på pengar.
Bakfjädrar hos Renault/Volvo, dryga 4000 kr paret.
Autofrance under 500 kr paret.
VVT-drev hos mekonomen 2400 kr.
Auto France, Delfi, 1100 kr.
Vågade inte fråga på Renault/Volvo, men det lutar åt 4000 kr eller mer.
Är det så dålig förtjänst vid nyförsäljning av Renaultbilar, att man försöker ta igen detta genom att lägga på upp till 900 % gällande kundpriser på reservdelar?
Detta drabbar givetvis bilägarna, om de inte vet bättre.
.
Last edited by Meaganeowner on 15 Sep 2019, 14:53, edited 2 times in total.
/ Toni Henriksson, Torsby
-
- Posts: 134
- Joined: 30 Dec 2018, 06:33
- Firstname: Toni
- Surname: Henriksson
- Location: Oftast Torsby
Re: Megane MK2, ESP/ASR och ABS varning för: Ur funktion
.
Nu 30 mil... Inga tända varningslampor.
Och bilen känns piggare. Men det gör de ju öven efter godkänd besiktning.
.
Nu 30 mil... Inga tända varningslampor.
Och bilen känns piggare. Men det gör de ju öven efter godkänd besiktning.
.
/ Toni Henriksson, Torsby