Jag har en Clio -10 1.2 Tce. Hade ur mitt batteri i en dag på laddning, efter det så går bilen som en potta sk*t Läste i boken att man ska vrida ratten till ändläge till ändläge. Tyvärr så gjorde jag inte det, vet inte om man måste in till verkstad för uppdatering? Undrar om någon har haft detta problem?
Tacksam för svar...
Kan du utveckla 'går som en kratta'? Är det själva motorgången eller att den rör sig ryckigt i styrningen? De fulla rattutslagen du pratar om är väl bara för att hitta elservots ändlägen? Batteribytet ska inte i övrigt påverka motorgången alls. Du kanske har kommit åt något annat nära batteriet?
___ Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Den misständer och är kraftlös när jag försöker gasa å ibland dör den på tomgång. Det står i boken att när man har kopplat ifrån batteriet så ska man vrida ratten långsamt från ändläge till ändläge för att initiera om systemet. Jag gjorde aldrig det..Vet inte om d har något med bilens gång lr inte? Att bilen har tappat data isf Har bokat en tid nu på onsdag så får jag hoppas att det inte blir alltför dyrt besök
Det låter mer som om du har fel på en tändspole eller tändstift. Om nu batteribytet skulle ha någon koppling till den dåliga gången så lär du kunna lossa en anslutning, vänta 10 minuter för att sedan göra den korrekta processen.
___ Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Hej
Nu är bilen fixad Det var insugs lufttrycksgivaren som var sönder. Felsökning,givaren och arbetet hamnade det på ca 3800:- Tack för att du tog dig tid att försöka hjälpa mig Stymie.