Renault Clio 1.4i RT -99 E7J kamremsbyte
Moderator: Forumpolisen
Renault Clio 1.4i RT -99 E7J kamremsbyte
Har nyligen köpt mig en Renault Clio 1.4i RT med motor E7J. Jag undrar om det är svårt att byta kamrem på den ?? Någon som har någon reperationsmanual på detta ? Tacksam för svar.
Jag har bytt på en Volvo 240 B21:an. men där har man ju hur mycket utrymme som helst. Frågade en kompis på Bilia om han ville göra det för en tusing, men det ville han inte åta sig hee.. men egentligen. Om man har kvar stiften och komp och markerar Kamaxel och vevaxel, så borde det väl inte bli fel så länge ens egna markeringar stämmer. eller ??
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Borgan79</i>
<br />Jag har bytt på en Volvo 240 B21:an. men där har man ju hur mycket utrymme som helst. Frågade en kompis på Bilia om han ville göra det för en tusing, men det ville han inte åta sig hee.. men egentligen. Om man har kvar stiften och komp och markerar Kamaxel och vevaxel, så borde det väl inte bli fel så länge ens egna markeringar stämmer. eller ??
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej om du markerar hur dreven står med märken i blocket och på dreven ,och sedan byter remmen ,och dreven inte har ändrat sig blir det rätt.
<br />Jag har bytt på en Volvo 240 B21:an. men där har man ju hur mycket utrymme som helst. Frågade en kompis på Bilia om han ville göra det för en tusing, men det ville han inte åta sig hee.. men egentligen. Om man har kvar stiften och komp och markerar Kamaxel och vevaxel, så borde det väl inte bli fel så länge ens egna markeringar stämmer. eller ??
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej om du markerar hur dreven står med märken i blocket och på dreven ,och sedan byter remmen ,och dreven inte har ändrat sig blir det rätt.