Talisman Radio Problem - anmälan till ARN
Moderator: Forumpolisen
Talisman Radio Problem - anmälan till ARN
Efter att Hedin Bil i Tagene nu haft bilen inne vid tre tillfällen (1. besök felsökning och konstaterande att det var en kabel som saknades - som skulle ta två veckor att beställa, 2. besök - installationen av kabeln - utan att det hjälpte, 3. besök med ny felsökning - och installation av Renaults senast släppt mjukvara) är det enbart att konstatera att felet med ständiga frekvens och radio stations/kanalbyten är kvar. Efter sista verkstadsbesök svarar Hedin Bil nu plötsligt att det inte är fråga om ett fel utan lämnar följande ställningstagande
Teknikens utlåtande och Hedin Bils ståndpunkt är:
- Att vi inte kan bekräfta kundens klagomål
- Att det kunden troligtvis upplever är störningar i fm-bandet
- Senaste uppdatering som gjordes avser DAB och inte FM.
Hedin Bil anser därför att det inte kunnat påvisa att det är fel på levererad vara.
Nu har jag anmäld ärendet till ARN med krav på att Hedin Bil ändrar sig, åtgärdar felet och då detta inte är möjligt återtar bilen. Det kan inte vara korrekt att sälja en bil på dessa premisser och sedan försöka komma rund med att problemen ligger utanför bilens tekniska del. Jag tror emellanåt att flera ägare av modellen borde ta steget till ARN anmälan då detta skulle ge kraft i att Renault och deras ÅF agerar för kundens bästa
Teknikens utlåtande och Hedin Bils ståndpunkt är:
- Att vi inte kan bekräfta kundens klagomål
- Att det kunden troligtvis upplever är störningar i fm-bandet
- Senaste uppdatering som gjordes avser DAB och inte FM.
Hedin Bil anser därför att det inte kunnat påvisa att det är fel på levererad vara.
Nu har jag anmäld ärendet till ARN med krav på att Hedin Bil ändrar sig, åtgärdar felet och då detta inte är möjligt återtar bilen. Det kan inte vara korrekt att sälja en bil på dessa premisser och sedan försöka komma rund med att problemen ligger utanför bilens tekniska del. Jag tror emellanåt att flera ägare av modellen borde ta steget till ARN anmälan då detta skulle ge kraft i att Renault och deras ÅF agerar för kundens bästa
Wolfgsang Kux
-
- Posts: 15
- Joined: 16 Jan 2018, 16:19
- Firstname: Leif
- Surname: Silverstrand
- Location: Göteborg
Re: Talisman Radio Problem - anmälan till ARN
Mycket intressant att följa dig i detta ärende.
Jag väntar på att Hedin skall höra av sig till mig, mitt problem är ju identiskt med ditt. Inte heller jag kommer att acceptera att radion är så dålig som den är. Det går faktiskt inte att med säherhet lyssna på nyheterna om man är utanför stan (eller ens i city för den delen).
Hedin har ännu inte åtgärdat något, så ARN får komma lite längre fram om det inte händer något.
/ Leif Silverstrand
Jag väntar på att Hedin skall höra av sig till mig, mitt problem är ju identiskt med ditt. Inte heller jag kommer att acceptera att radion är så dålig som den är. Det går faktiskt inte att med säherhet lyssna på nyheterna om man är utanför stan (eller ens i city för den delen).
Hedin har ännu inte åtgärdat något, så ARN får komma lite längre fram om det inte händer något.
/ Leif Silverstrand
Leif Silverstrand