laguna 03 2.o t spjälhusproblem?
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: peter
- Surname: åstrand
laguna 03 2.o t spjälhusproblem?
Hej på er kört fast i min felsökning/reparation av min laguna 2.0t
hade vandrande tomgång så jag bytte spjällhus och gaspedal(kunde vara fel på båda enligt googlesökning..) från en fungerande likadan bil,lämnade in bilen för att "gifta" in spjällhuset med motorn då det ska behövas
har även plockat isär kontaktstycket till spjällhuset och sett till så "taggarna" i kontakten får bra kontakt.
bilen fungerar perfekt första gången man startar efter att bilen varit strömlös men andra gången så tänds varning förvärmning och bilen varvar bara upp till 2300-2500v fungerar bra att låta bilen stå utan ström ett stund och sen köra men känns inte som en bra lösning något längre
är det någon som har något bra knep då jag nu har slut på ideer?
Tacka på förhand
Peter
hade vandrande tomgång så jag bytte spjällhus och gaspedal(kunde vara fel på båda enligt googlesökning..) från en fungerande likadan bil,lämnade in bilen för att "gifta" in spjällhuset med motorn då det ska behövas
har även plockat isär kontaktstycket till spjällhuset och sett till så "taggarna" i kontakten får bra kontakt.
bilen fungerar perfekt första gången man startar efter att bilen varit strömlös men andra gången så tänds varning förvärmning och bilen varvar bara upp till 2300-2500v fungerar bra att låta bilen stå utan ström ett stund och sen köra men känns inte som en bra lösning något längre
är det någon som har något bra knep då jag nu har slut på ideer?
Tacka på förhand
Peter
peter åstrand
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: laguna 03 2.o t spjälhusproblem?
Felkoder?
Kollat kopplingsstycket till gaspedalen?
Kollat kopplingsstycket till gaspedalen?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
-
inge felkoder som ligger lagrade ej kollat kontaktstycket vid pedalen än bara bytt ut pedalen får göra samma procedur som med kontaktstycken vid spjällhuset .
peter åstrand
-
plockade bort ecu under batteriet och rengjorde stiften utan någon bättre resultat
någon som vet vilka mätvärden man bör få på kontakten in till spjällhuset?
någon som vet vilka mätvärden man bör få på kontakten in till spjällhuset?
peter åstrand