Kontakten till torkarmotorn Renault Mégane 02
Moderator: Forumpolisen
Kontakten till torkarmotorn Renault Mégane 02
Hej. Torkarmotorn glappar. Det är kontakten som är problemet.
För att kunna felsöka vill jag dra ut kontakten ur torkarmotorn. Men där går jag bet.
Hur gör man?
Skickat från min SM-G389F via Tapatalk
För att kunna felsöka vill jag dra ut kontakten ur torkarmotorn. Men där går jag bet.
Hur gör man?
... Och mina råd är alltid gratis.
Re: Kontakten till torkarmotorn Renault Mégane 02
Ok. Nu har jag fått loss den.
Plätt lätt när man vet hur: låset sitter på baksidan, dvs motsatt sida som sladdarna går in i kontakten.
Men. Mina plågor är inte över. Den gröna +12 glappar. Jag vill ta ut denna sladd ur pluggen för att undersöka/ skarva på en bättre sladd.
Hur tar man ut en sladd ur pluggen?
Finns det nya metallbleck att köpa? Isf var?
Plätt lätt när man vet hur: låset sitter på baksidan, dvs motsatt sida som sladdarna går in i kontakten.
Men. Mina plågor är inte över. Den gröna +12 glappar. Jag vill ta ut denna sladd ur pluggen för att undersöka/ skarva på en bättre sladd.
Hur tar man ut en sladd ur pluggen?
Finns det nya metallbleck att köpa? Isf var?
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Nu vet jag inte hur den kontakten ser ut, men ofta finns det ett litet hål vid bakänden på varje kontakt som låser fast blecket. Trycker man lite lätt med en tunn spik eller liknande så bruka man kunna pilla ur blecket. Hitta nya bleck är nog svårt. Jag skulle försiktigt klämma ihop blecket ifall det glappar.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Ok. Tack. Då vet jag. Lyfte även bort "locket" till torkarmotorn. Mätte upp denna och hittade misstänkta glapp även här. Såg att någon varit framme med lödkolven också...
Ska se om det går att köpa ett nytt lock.
Ska se om det går att köpa ett nytt lock.
Nu verkar det funka. Problemet var i locket. Kontaktblecken hade beläggningar (torkat fett?) Som jag skrapade bort.
Nu går torkarna utan avbrott, även då jag rycker i sladdarna.
Detta var ett enkelt problem. Behövde inte ens ta ur motorn.
Nu går torkarna utan avbrott, även då jag rycker i sladdarna.
Detta var ett enkelt problem. Behövde inte ens ta ur motorn.