Airbaglampa lyser, hjälp!
Moderator: Forumpolisen
Airbaglampa lyser, hjälp!
Hej!
Här sitter en relativt okunnig tjej som haft massa strul med sin renault megane - så jag har visserligen lärt mig en hel del på vägen
Problemet: idag när jag körde så knastrade det i ratten när jag vred på den och helt plötsligt började airbaglampan lysa, och det gör den hela tiden nu
Är det kablarna som har gått av? Hur fixar man detta? Krångligt? Någon som haft samma problem?
Här sitter en relativt okunnig tjej som haft massa strul med sin renault megane - så jag har visserligen lärt mig en hel del på vägen
Problemet: idag när jag körde så knastrade det i ratten när jag vred på den och helt plötsligt började airbaglampan lysa, och det gör den hela tiden nu
Är det kablarna som har gått av? Hur fixar man detta? Krångligt? Någon som haft samma problem?
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Airbaglampa lyser, hjälp!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Tack! Tutan fungerar är det någon som vet om man måste byta ut halva ratten eller räcker det att fixa kablarna tro?
Ida hörnlund
Vet inte hur meckigt det är, men kabeln verkar gå att köpa lös
http://www.ebay.ie/itm/Lot-de-2-Nappes- ... SwTA9X5sIm
http://www.ebay.ie/itm/Lot-de-2-Nappes- ... SwTA9X5sIm
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Kanske har du löst det men jag har haft problem med att airbag lampan lyser. Det va rbara kontakten under sätet som glappade. Började efter att jag hade folk i baksätet (Megane CC)
Bara spraya och sätta ihop!
Funkade för mig.
Bara spraya och sätta ihop!
Funkade för mig.
Kari Halonen
Jag har inte tagit tag i det ännu! Men jag tvivlar på att det är kontakten då det låter knepigt i ratten när man vrider på den, typ ett knastrande ljud. Men jag kan kika på kontakten också, är det den under förarstolen eller finns det någon annan?
Ida hörnlund
Det sitter en kontakt under bägge framsätena som går ner i golvet. det sitter airbags I sidan på ryggstöden.
Kari Halonen