Problem med Clio -06

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Sneaky
Firstname: Sebastian
Surname: Persson

Problem med Clio -06

Post by Sneaky »

Hej!
Jag är ny på detta forum, och jag behöver hjälp.
Det är så att min Clio slutade funka som den ska igår, den vägrar starta vanligt.
En lampa blinkar fort i panelen och jag gissar på att det är startspärren.
Jag är väldigt okunnig då det gäller bilar.
Jag tänkte kika på säkringarna, men det är helt omöjligt att komma åt säkringen som tillhör Startspärren från under ratten.
Jag når lixom inte den, det är plast i vägen.
Och jag vill inte förstöra bilen, så hur når jag den säkringen?

Jag har testat med båda nycklarna, men det är fortfarande samma problem. Lampor lyser så det är inte batteriet. Den funkar när jag rullstartar den.

Vill inte behöva få den bogserad till verkstad bara för en säkring (om det nu är det).

Mvh
Sebastian Persson
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Problem med Clio -06

Post by Stymie »

Jag tror inte att du har fel på startspärren. Om den var aktiverad så borde du inte kunna dra igång bilen. Möjligen kan det vara fel på tändningslåset. Går startmotorn?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Sneaky
Firstname: Sebastian
Surname: Persson

Post by Sneaky »

Jag kan inte starta bilen. När jag vrider på nyckeln så händer inget mer än att det klickar till och en lampa blinkar snabbt i panelen och vindrutetorkarna hackar fram sakta.
Sebastian Persson
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Post by john »

Glöm inte ort på inläggen 8)
John Ignell Enviken
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Post by Stymie »

Sneaky wrote:Jag kan inte starta bilen. När jag vrider på nyckeln så händer inget mer än att det klickar till och en lampa blinkar snabbt i panelen och vindrutetorkarna hackar fram sakta.
Kolla om du kan starta bilen med startkablar. Hur gammalt är batteriet? Du verkar ha låg spänning. Har du mätt spänningen på batteriet (innan start och under startförsök)? Kontrollera även att jordkablage mellan batteri och motor/växellåda/kaross är helt.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply