Renault 5 TS 83a
Moderator: Forumpolisen
Re: Renault 5 TS 83a
ja bra fråga, de vet jag förhoppningsvis i april men jag hoppas på över 85hk iallafall, är 64 original så vi får se
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Kolla med Gaz. De är de enda som har till bl.a. R21 och R19 (numera vad det verkar). Coilover ger ju möjlighet till stenhårda fjädrar, och det är justerbar dämpning. Du kan säkert beställa med race-dämpning så blir de nog hårdare också.r5racing wrote:Dock har jag ett bekymmer, mina coils som jag beställde hade tydligen leverantören slutat bygga så där är jag tillbaka på ruta 1... Några idéer på hur jag kan få bättre väghållning utan att bygga om allting (lite ont om tid)?
enquiries@gazshocks.com
Sidan 12: https://issuu.com/edeuro/docs/gaz_2015_ ... _v1final/1
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Renault 5 TS 83a
Tack!
Ska maila och fråga direkt
Ja de var det som var tanken från början, just att få justerbar dämpning och hård fjäder!
Ska maila och fråga direkt
Ja de var det som var tanken från början, just att få justerbar dämpning och hård fjäder!
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
gaz var iallafall hjälpsamma och har plockat fram ett set med coils till min pärla!
Blir bara fram till att börja med (tidsbrist)
Blir bara fram till att börja med (tidsbrist)
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Vipparmsbryggan har fått rördistanser istället för fjädrar!
Ikväll tänkte jag försöka hinna med och montera toppen.
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Toppen på!
Lite lagomt lång lista inför imorn men borde gå relativt enkelt hoppas jag!
Testade att lägga på en ventilkåpa bara för att få lite mer energi! (den ska bytas)
GAZ kommer leverera 2 coilovers till framändan på bilen så får se när dom dyker upp! Tack för tipset
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Efter mycket strul är äntligen bilen klar!
fick i hela paketet på måndagen efter påsk villket var målet, sedan har jag småpillat och hade tänkt att ha fått start på den helgen efter men det visade sig att tändningen stog helt galet. Jag trodde jag vänt kamaxeln ett halv varv fel men turligt nog var det bara tändningen... Förgasaren läckte som fasen så fick plocka ihop en som jag chansade en hel del med men den verkar funka.
Satte även dit oljekyl och en adapter för detta, det medgav att för att byta olja måste jag lossa motorfästet och sedan bryta/lyfta motorn på sidan oljefiltret sitter på annars tar de i karossen med 2 gängvarv kvar...
Nu laddar jag bara om efter några hektiska veckor i garaget för på fredag rullar vinmot en helg på kinnekulle med förhoppningsvis lyckosamma tester
rapport kommer pp söndag eller måndag!
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Hoppas grejjerna håller nu
Skönt att det bara var tändningen. Lät värre än så :/
Skönt att det bara var tändningen. Lät värre än så :/
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Renault 5 TS 83a
Så då kommer en rapport!
Lastade av fredag utan att starta bilen (inte köra i onödan med kat och förgasare)
I lördags morse skulle pappa varmköra medans jag snmälde mig då vägrade bilen starta! Stendött på knappen och de visar sig att lilla pluskabeln hoppat av stiftet.. Omöjligt att få dit med allt i vägen så det blev springstart hela helgen.
missade första passet pga detta men sen rullade de på, vi provade att öka tändningen lite till sista körningen och då gick bilen ännu sämre och spikade så de var inte så bra...
Till söndagen hade vi ställt tillbaka tändningen och grejat lite och såklart började de regna!
jag hade fått byta grupp från snabba r-däck till långsamma så de var jag och 3 bilar till under dagen, i andra passet läckte en 850 ut olja så jag utövade drifting istället för racing!
annars höll bilen så jag är nöjd över det iallafall!
men för att summera då, motorn är slö men har bra vrid så vi misstänker kamaxeln.. Växellådan har rasat eller håller på att rasa...
sen har jag nu varit och köpt en ny tävlingsbil (eller objekt) vågar inte nämna vad dock men börjar på V och har femcylindrig motor
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Nej nej nej, Clio 172 jöh !!
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Renault 5 TS 83a
Haha tyvärr! :/ så få deltagare i klassen en sån passar in i...
Kommer inte överge min 5a utan gör bara ett uppehåll för att satsa ordentligt på en riktig gr2 bil sen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer inte överge min 5a utan gör bara ett uppehåll för att satsa ordentligt på en riktig gr2 bil sen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Har börjat pilla med R5an och tänkte försöka åtgärda lite saker...
ska löda fast en längre kabel på pluskabeln på startmotorn till startknappen, sen kanske jag byter växellåda med när paketet ändå måste lyftas!
Får se om jag kanske blir av med hela parken med r5or då det finns en eventuell intresserad köpare ja den kommer leva vidare!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
ska löda fast en längre kabel på pluskabeln på startmotorn till startknappen, sen kanske jag byter växellåda med när paketet ändå måste lyftas!
Får se om jag kanske blir av med hela parken med r5or då det finns en eventuell intresserad köpare ja den kommer leva vidare!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS 83a
Bilen är körbar igen och väntar på nya ägaren, trodde jag löst problemet med läckaget i lådan men icke...
Dök in ett par coilovers till framändan i onsdags med så hurra men tyvärr får jag aldrig chansen att prova om det hjälpte.
Min Renault 5 era har nog nått sitt slut tyvärr, jag känner att det ger inget längre och det börjar bli svårt att hitta bra delar till bra priser, jag har gott om sovenirer kvar från denna kärra så jag kan tänka tillbaka på allt spännande som hänt men jag känner att det är dags att bevisa mest för mig själv att det inte är föraren det varit fel på utan att min bil inte gått fortare helt enkelt!
Vågar knappt nämna det i ett Renault forum men jag har köpt mig en herrgårdsvagn
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2