Batterilampan blinkar?
Moderator: Forumpolisen
Batterilampan blinkar?
Batteri lampan började blinka när jag hade varit ute o kört på isen i ca 2h.
Den blinkade till o från hela vägen hem...
Vad tror ni det är, har mina egna teorier men låter er svara först =)
(r5 gte 88)
Den blinkade till o från hela vägen hem...
Vad tror ni det är, har mina egna teorier men låter er svara först =)
(r5 gte 88)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BiFFeN</i>
<br />funderar på om det är kolet i generatorn hur kollar man det?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">tar bort dom och kollar...oftast är kollektorn sliten åxå ,så den behöver bytas om det skall bli bäst inte bara kolen...
<br />funderar på om det är kolet i generatorn hur kollar man det?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">tar bort dom och kollar...oftast är kollektorn sliten åxå ,så den behöver bytas om det skall bli bäst inte bara kolen...
Är inte Generatorn antar jag då gamla ägaren sa att den var ny innan jag köpte den så generatorn ä max 2 år, och när jag mätte från den så fick jag ut 14,6V
Vilka kontakter skulle det kunna vara? kollade jorden som satt fast i generatorn, den verkade bra och kontakterna mot generatorn såg också friska ut. Även den röda som gick från generatorn till batteriet.. Vilka mer är värda att kolla?
Vilka kontakter skulle det kunna vara? kollade jorden som satt fast i generatorn, den verkade bra och kontakterna mot generatorn såg också friska ut. Även den röda som gick från generatorn till batteriet.. Vilka mer är värda att kolla?