Captur TPMS
Moderator: Forumpolisen
Captur TPMS
Nybliven medlem och första tråden
Råkat köpa en Captur 1,2 EDC
Varit inne med bilen på verkstad och försökt få TPMS-systemet avstängt pga att det inte fanns sensorer i vinterdäcken jag fick med när jag köpte bilen (på firma).
De menar att det inte går att stänga av i senaste mjukvaran. ?
Någon som vet nåt sätt att stänga av systemet helt?
Lampan tänds ju ideligen, ibland går det inte ens att släcka den tillfälligt!
Alternativet är en rulle svart eltape från Jula för 3:90
/ Stefan
Råkat köpa en Captur 1,2 EDC
Varit inne med bilen på verkstad och försökt få TPMS-systemet avstängt pga att det inte fanns sensorer i vinterdäcken jag fick med när jag köpte bilen (på firma).
De menar att det inte går att stänga av i senaste mjukvaran. ?
Någon som vet nåt sätt att stänga av systemet helt?
Lampan tänds ju ideligen, ibland går det inte ens att släcka den tillfälligt!
Alternativet är en rulle svart eltape från Jula för 3:90
/ Stefan
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Captur TPMS
Tror att eltejpen blir effektivast. TPMS är väl lagkrav på nya bilar ... många har nog åsikter om det. Dessutom är det hafslösningar från flera tillverkare. Exempelvis kan det på vissa bilar bara gå att få in 4 sensorer, på andra bara 8.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Lag när bilen säljs, sen får man koppla bort det om man vill, och i mitt fall - OM man kan (vilket verkar omöjligt - Dåligt Renault !! )
http://www.vibilagare.se/nyheter/inget- ... -i-sverige
http://www.vibilagare.se/nyheter/inget- ... -i-sverige
Ursäkta frågan, men namn på inläggen? Följer ju samma tråd.john wrote:Namn på inläggen gäller tack
Första forumet jag någonsin varit med i. / Stefan
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Stefan Böcker
Problemet löst
Sålde bilen och köpte japanskt
Sålde bilen och köpte japanskt
Stefan Böcker