Bixenon + helljus

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Falco1
Firstname: Damir
Surname: Kozaragic

Bixenon + helljus

Post by Falco1 »

Hej, Jag är en ny medlem på forumet och efter att jag har avverkat en felfri Laguna 1.5dci 2011 :racesmile: köpte jag en 1.5dci BOSE edition 2013 [smilie=001_005.gif] . Min föra bil hade utmärkta ljus med H7 lampan så förväntningarna på bi xenon var skyhöga. Det visade sig dock att bi xenon suger på helljus då hjälplampan (reflektor bredvid helljus lampan) inte tänds alls utan det är bara en gardin som öppnas och ger lite längre ljusbild :cry: . Vad behöver jag göra för att den riktiga grymma helljus reflektorn skall aktiveras?
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Re: Bixenon + helljus

Post by john »

Välkommen till forumet.
En liten påminnelse bara-Namn på inläggen gäller enligt forumsreglerna vi har 8)
John Ignell Enviken
Tony
Forumpolis

Re: Bixenon + helljus

Post by Tony »

Falco1 wrote:Hej, Jag är en ny medlem på forumet och efter att jag har avverkat en felfri Laguna 1.5dci 2011 :racesmile: köpte jag en 1.5dci BOSE edition 2013 [smilie=001_005.gif] . Min föra bil hade utmärkta ljus med H7 lampan så förväntningarna på bi xenon var skyhöga. Det visade sig dock att bi xenon suger på helljus då hjälplampan (reflektor bredvid helljus lampan) inte tänds alls utan det är bara en gardin som öppnas och ger lite längre ljusbild :cry: . Vad behöver jag göra för att den riktiga grymma helljus reflektorn skall aktiveras?
Halvljuset skall ställa om sig så att det blir helljus det är det som är bixenon.
På min megane III tänds även en halogenlampa vid helljus men den gör nästan ingen nytta mer än att ljuset blir lite gulare, det är xenonlampan som ger det grymma ljuset
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply