Funktion nyckelkort bagagelucka Renault Megane 3 Sportcombi
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: David
- Surname: Eriksson
Funktion nyckelkort bagagelucka Renault Megane 3 Sportcombi
Problem med uppläsning av bagagelucka efter påkörning.
Innan påkörning kunde man låsa upp bagageluckan med avsedd knapp på nyckelkortet, varpå bagageluckan "hoppade ur" låset. Efter lagning kan man fortfarande låsa upp bagageluckan, men bagageluckan "hoppar" inte ur låset. För att öppna måste man nu även trycka på knappen på luckan (vid nummerplåten).
Kan någon med samma bilmodell bekräfta hur deras nyckelkort styr bagageluckan? Hoppar luckan ur låset, så att man kan lyfta upp luckan, eller ligger luckan kvar i låset, så att man måste öppna luckan med knappen på luckan?
Verkstaden verkar inte tro mig när jag berättar om funktionen före lagning.
Allt gott,
Innan påkörning kunde man låsa upp bagageluckan med avsedd knapp på nyckelkortet, varpå bagageluckan "hoppade ur" låset. Efter lagning kan man fortfarande låsa upp bagageluckan, men bagageluckan "hoppar" inte ur låset. För att öppna måste man nu även trycka på knappen på luckan (vid nummerplåten).
Kan någon med samma bilmodell bekräfta hur deras nyckelkort styr bagageluckan? Hoppar luckan ur låset, så att man kan lyfta upp luckan, eller ligger luckan kvar i låset, så att man måste öppna luckan med knappen på luckan?
Verkstaden verkar inte tro mig när jag berättar om funktionen före lagning.
Allt gott,
David Eriksson
Re: Funktion nyckelkort bagagelucka Renault Megane 3 Sportco
Skall prova imorgon, har handsfree så jag rör aldrig kortet..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Funktion nyckelkort bagagelucka Renault Megane 3 Sportco
Jag tror att om bilen är låst och man klickar på att låsa upp bakluckan så måste man ändå trycka på knappen för att den ska gå upp. Tror inte den hoppar upp. Vad jag märkt iaf på min megane
Samil Kuzelj