Extraljus
Moderator: Forumpolisen
Extraljus
Har problem med att mina extraljus bränner säkringen på bilens helljus lampa, den bränner den säkringen som jag tar styrströmmen ifrån, alltså bara ena sidan, blir inte på en gång utan man kan ha igång dom ett bra tag. Vad kan vara fel? Har kopplat allt enligt schemat. Är en renault scenic 2004
Thomas Karlsson
Re: Extraljus
Låter ju konstigt ?!
Har du vekligen kollat så allt står rätt till med kopplingen eller reläet ?
Har du vekligen kollat så allt står rätt till med kopplingen eller reläet ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Tycker oxå det verkar konstigt. Relät har jag bytt så borde inte vara ngt fel på det. Kopplat enligt såhär: ström från batteri till relät, styrström från helljuset till relät och kabel från extraljus till relät och sen jordat extraljusen och relät. Jorden har jag satt på samma ställe för extraljusen och relät. Satt i en ny säkring nu så får se om den går sönder efter ett tag imorrn påväg till jobbet
Thomas Karlsson
Och du har kollat hur stiften sitter på ditt relä? Reläspole på sift 85 o 86, 12v in på sift 30, och extraljusen på stift 87. Men hur stiften sitter får du kolla om du inte redan gjort det!
// Göte J
// Göte J
Var ut och kika nu på kablarna till relät, som du misstänkte så hade jag satt kabeln från batteriet på fel stift, satt det på stift 30 nu, konstigt att extraljusen funkade ett tag när jag hade kopplat fel. Får se imorrn bitti när jag åker till jobbet om säkringen klarar sig
Thomas Karlsson
Du drev extraljusen med strömtjuven.. kolla så du inte smälte kablarna
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Kablarna har nog klarat sig tror jag, dom lyste hela vägen till jobbet imorse iaf Tyckte jag kollade noga att jag satt alla kablar rätt, men blev fel ändå tydligen. Tack så mkt för hjälpen
Har ett till problem, har vibrationer i bilen från 70-85 km/h typ, däcken balanserades i juni typ, inga skakningar i ratten så vad kan det vara då?
Har ett till problem, har vibrationer i bilen från 70-85 km/h typ, däcken balanserades i juni typ, inga skakningar i ratten så vad kan det vara då?
Thomas Karlsson