Kamaxelbyte R5 GTE
Moderator: Forumpolisen
Kamaxelbyte R5 GTE
HEj,
Har läst att 480 ES -87 kam kan användas i R5 GTE. Vad ger det att bara byta kammen, ger det någon effektökning överhuvudtaget om man inte ändrar något annat?
Vad är det i så fall man skall byta för att få det ännu bättre?
Har läst att 480 ES -87 kam kan användas i R5 GTE. Vad ger det att bara byta kammen, ger det någon effektökning överhuvudtaget om man inte ändrar något annat?
Vad är det i så fall man skall byta för att få det ännu bättre?
/Joakim Andersson
Re: Kamaxelbyte R5 GTE
Svårt att säga vad det ger då ingen provat vad jag vet, jag har en nästan ny trimkam liggande.
Bara stoppa i skall klara sig med standard prylar.
Vill man ha mer effekt och vrid så har jag en 2,0 8v motor, den är åxå nästan ny, trimkammen passar i den åxå.
Finns även ett gte grenrör som är portat och anpassat till 2,0 toppen.
Det som behövs för att köra med det är ett insprut från en Volvo 4xx med 2,0 motorn, det skall inte vara startspärr på dom vilket det är om man tar ett från laguna I men så länge man tar med allt är det nog inget problem.
F3r 2,0 8v motor har standard lika mycket effekt och vrid som Gtt och sen ser den ut som en Gte motor.
Med trimkam, min portade topp, anpassade grenrör och det speciella insuget jag har så borde det ge 125hk iaf tycker jag och då med ett gott vrid från 2litern
Bara stoppa i skall klara sig med standard prylar.
Vill man ha mer effekt och vrid så har jag en 2,0 8v motor, den är åxå nästan ny, trimkammen passar i den åxå.
Finns även ett gte grenrör som är portat och anpassat till 2,0 toppen.
Det som behövs för att köra med det är ett insprut från en Volvo 4xx med 2,0 motorn, det skall inte vara startspärr på dom vilket det är om man tar ett från laguna I men så länge man tar med allt är det nog inget problem.
F3r 2,0 8v motor har standard lika mycket effekt och vrid som Gtt och sen ser den ut som en Gte motor.
Med trimkam, min portade topp, anpassade grenrör och det speciella insuget jag har så borde det ge 125hk iaf tycker jag och då med ett gott vrid från 2litern
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Kamaxelbyte R5 GTE
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Kamaxelbyte R5 GTE
Skulle ju köpa en topp och kam från en F3N Renault 19 å sitta å fila lite själv. Kammen skulle jag lämna in på omslipning. Det är väl enklast och närmast budget lösning.
Annars är Tonys förslag bättre och du kommer säkert igenom besiktning utan bekymmer. Finns det inte lite Rallydelar till Volvos 8V snurra ?
Annars är Tonys förslag bättre och du kommer säkert igenom besiktning utan bekymmer. Finns det inte lite Rallydelar till Volvos 8V snurra ?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Kamaxelbyte R5 GTE
Vad går en omslipning på då? Vill ha 1000kr för kammen.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Kamaxelbyte R5 GTE
Din kam är billigare
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: