Vilken startmotor i clio?
Moderator: Forumpolisen
Vilken startmotor i clio?
Kom ner till bilen en morgon och den var helt död, ljus o allt sånt funkar men händer inget när man vrider på nyckeln, testa att ladda batteriet bara för att men samma sak så misstänker startmotorn men har sett att det finns olika kW på dom man kan köpa, någon som har en aning om vilken man ska ha? Är en -91 clio med 1,4l motorn på 79hk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Vilken startmotor i clio?
Kan även vara tändningslåset på dessa har jag för mig.
Prova knacka på startmotorn och även bygla direkt till batteriet innan du börjar byta startmotor
Prova knacka på startmotorn och även bygla direkt till batteriet innan du börjar byta startmotor

Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Har testat "juka" på nyckeln i tändningslåset och på kablarna men ingen skillnad.
Men ingen som vet så här vad det ska vara för kW på startmotorn el hur man kan få reda på det?
Men ingen som vet så här vad det ska vara för kW på startmotorn el hur man kan få reda på det?
Hjälper ju inte om solenoiden på startmotorn kärvar....
sk*t i hur många Kw dom är på köp en som dom säljer till din bil det räcker säkert, har aldrig ens sett att det står Kw på dom.
sk*t i hur många Kw dom är på köp en som dom säljer till din bil det räcker säkert, har aldrig ens sett att det står Kw på dom.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Har du kollat att motorn är ordentligt jordad mot karossen och att + Polen på batteri är bra kontakt på??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st