Handbroms. parkeringsbroms Espace Typll
Moderator: Forumpolisen
Handbroms. parkeringsbroms Espace Typll
Hur gör man för att få en J638 -94 genom besiktningen som bara anmärker och kräver ombesiktning på att handbromsen är för dålig!!!
- "För tusan hakar! Den ÄR JU DÅLIG, URKASS!
Någon som har något knep?
Finns det klossar av något märke som lirar bättre?
- "För tusan hakar! Den ÄR JU DÅLIG, URKASS!
Någon som har något knep?
Finns det klossar av något märke som lirar bättre?
Mats "Matsini" Ljungkvist
Re: Handbroms. parkeringsbroms Espace Typll
Vad är bytt då?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Allt utom ok och skivor!
Har nu försökt med Besikta i Bjuv 5 ggr! Olika resultat var gång! Men inget godkännande!
Oken fungerar som de ska. P-bromsarmarna fungerar som de ska. Vajern löper korrekt.
Hur jag än justerar så räcker inte momentarmen till! Samma sk*t som en gammal Corvette C4!
HUR LÖSER JAG DET ?
Tidigare besiktningar sedan -07 har haft samma återbesiktningskrav ang. parkeringsbromsen och tidigare har de sagt att: - Ok, men till nästa besiktning MÅSTE du ha ordnat det!
Nu, på nyöppnade Besikta i Bjuv, släpper de ICKE igenom den!
Har nu försökt med Besikta i Bjuv 5 ggr! Olika resultat var gång! Men inget godkännande!
Oken fungerar som de ska. P-bromsarmarna fungerar som de ska. Vajern löper korrekt.
Hur jag än justerar så räcker inte momentarmen till! Samma sk*t som en gammal Corvette C4!
HUR LÖSER JAG DET ?
Tidigare besiktningar sedan -07 har haft samma återbesiktningskrav ang. parkeringsbromsen och tidigare har de sagt att: - Ok, men till nästa besiktning MÅSTE du ha ordnat det!
Nu, på nyöppnade Besikta i Bjuv, släpper de ICKE igenom den!
Mats "Matsini" Ljungkvist
På min femma GTE ja hade med skivbromsar bak hade jag samma problem.
Hängde då av vajrarna och drog tillbaka armarna med polygrip så jag visste att dom var i bottenläge.
Sen åkte jag ut och tookbromsa utan vajrarna på plats. Sen hängde jag dit dom igen och handbromsen vart kanonbra
Hängde då av vajrarna och drog tillbaka armarna med polygrip så jag visste att dom var i bottenläge.
Sen åkte jag ut och tookbromsa utan vajrarna på plats. Sen hängde jag dit dom igen och handbromsen vart kanonbra
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Hur gamla är skivor och klossar?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st