Clio 2008 startproblem
Moderator: Forumpolisen
Clio 2008 startproblem
Hjälp en tant!
Min Clio 2008 startar inte helt plötsligt. Inget fel på batteriet alla lampor fungerar men den bara "knorrar" till när jag vrider om startnyckeln men tänder inte till. Sista körningen var från service från märkesverkstan där allt var OK, och sedan när jag skulle iväg igen då startade den inte. Har haft många bilar tidigare bla en Megan, men det här har jag aldrig varit med om tidigare.
Min Clio 2008 startar inte helt plötsligt. Inget fel på batteriet alla lampor fungerar men den bara "knorrar" till när jag vrider om startnyckeln men tänder inte till. Sista körningen var från service från märkesverkstan där allt var OK, och sedan när jag skulle iväg igen då startade den inte. Har haft många bilar tidigare bla en Megan, men det här har jag aldrig varit med om tidigare.
Ullis Lind
Re: Clio 2008 startproblem
Låter som dåligt med spänning i batteriet
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Men i servicen ingick att de kollade batteriet, och det var utan anmärkning.
Ullis Lind
En annan möjlighet är väl att det är dålig kontakt mellan chassie och motorblocket (jordflätan). Provas lättast genom att sätta en strartkabel mellan batteriets minuspol och motorblocket!
// Göte J
// Göte J
Hur lång tid var det där imellan? En fikarast eller dagar?. Kan vara dålig kontakt på batteripolerna åxå
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Brukar det inte ingå 1 års Renault assistans vid service på märkesverkstan? Värt att kolla upp åtminstone.
Mikael Andersson
Megane Touring 2005
Megane Touring 2005
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Jo det skall det göra, Om kunden i fråga gjorde en Originalservice och inte en optimalservice.Brukar det inte ingå 1 års Renault assistans vid service på märkesverkstan?
Gör man den billigare optimalservicen så ingår INTE assistansförsäkringen.
Detta gäller tills bilen är 10 år gammal.
Last edited by Starbright on 14 May 2015, 14:33, edited 1 time in total.
Johnny Söderström
Ett batteri kan dö väldigt fort oavsett om den var på service dagen innan.
Kan knappast ingå i någon servicegaranti på en 7år gammal bil!
Kan knappast ingå i någon servicegaranti på en 7år gammal bil!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem