Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Martin
- Surname: Klasson
Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05
Hej allihop.
Har försökt leta runt på forumet, men inte hittat rätt.
Dock på google hittade jag en engelsk tråd om detta - men att slå på displayen hjälpte då inte mig ;/
Min instrumentpanel på min Renault Grand Scenic från 05, den har haft oturen att nollställas vid start ibland. Så klockan börjar om, sedan blev det värre. Kunde någon gång under en bilfärd blinka svart.
Men nu - nu är den helt svart, inga säkringar som jag ser det har gått.
Blinkers, ljus etc fungerar väl. Men jag ser inte hur fort jag kör, bränsle i tanken etc etc.
Och jag kan inte byta volym eller ändra radiokanal på ratten, men däremot funkar farthållaren å blinkers på ratten i alla fall.
Vad gör man, och kommer detta att kosta? Detta är en funktions-bil för mig, med 7 sitsar för familjens skull. Inte en kär ägodel, men ändå nyttig för oss.
Mvh Martin
Har försökt leta runt på forumet, men inte hittat rätt.
Dock på google hittade jag en engelsk tråd om detta - men att slå på displayen hjälpte då inte mig ;/
Min instrumentpanel på min Renault Grand Scenic från 05, den har haft oturen att nollställas vid start ibland. Så klockan börjar om, sedan blev det värre. Kunde någon gång under en bilfärd blinka svart.
Men nu - nu är den helt svart, inga säkringar som jag ser det har gått.
Blinkers, ljus etc fungerar väl. Men jag ser inte hur fort jag kör, bränsle i tanken etc etc.
Och jag kan inte byta volym eller ändra radiokanal på ratten, men däremot funkar farthållaren å blinkers på ratten i alla fall.
Vad gör man, och kommer detta att kosta? Detta är en funktions-bil för mig, med 7 sitsar för familjens skull. Inte en kär ägodel, men ändå nyttig för oss.
Mvh Martin
/ Heja - Renault Grand Scenic -04. Går, går inte, går, går inte...
Re: Ingen display. Helt svart, trist. Grand Scenic - 05
Då kan du inte letat mycket, jag sökte på" scenic display " skicka in den för lagning finns tips var på forumet q
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Om du söker på,instrumentet så får du svar,
Eftersom det heter så
Bernte
Eftersom det heter så
Bernte
Bernt Lindström
Instrumentclustret till scenic2 brukar gå sönder. Det man göra är att byta till ett helt nytt eller repa det gamla. Det brukar kosta runt 2000sek annars kan man försöka genom renaultNordic (goodwill).beror på hur långt den gått och hur gammal bilen är. Innosund vet jag kan repa. Sök på blocket där kan finnas fler reperatörer.
lycka till!
lycka till!
Ulf Lindberg Växjö
Grand Scenic 2.0T-05
Grand Scenic 2.0T-05