Liten solskenshistoria

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Stymie
Posts: 3620
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Liten solskenshistoria

Post by Stymie »

Här kommer en solskenshistoria från Uppsala. I lördags var jag i Stockholm och telefonen ringer. Det är brandförsvaret i Uppsala som ringer och jag anar direkt oråd.

- Äger du en Renault?
- Ja, jag äger två ...
("hjälp, har det hänt frugan något?")
- Har du en blå Renault som står parkerad vid Draget (i Uppsala)?
- Ja, det har jag.
("shit, har bilen brunnit?")
- Då har vi nyckeln till den! Vi städade en av brandbilarna i morse och hittade nyckeln till din bil.
("What!!! Det verkar skumt. Frugan åkte kl 10.00 och parkerade vid Draget. När går de egentligen av nattpasset på brandförsvaret? Har hon verkligen tappat nyckeln och brandförsvaret har hittat den???")
- OK, underligt, men ring frugan som är i Uppsala på 0xxx-xxxxxxx och kolla.

Eftersom ena nyckeln ligger hemma trasig så blir jag lite förvirrad. Nåja, efter några samtal konstateras att det står Scenic på nyckeln och att brandbilen varit på bilmässa vid Draget under lördagen. Där har många provat att sitta i brandbilen. Alltså inte vår nyckel! Då vår bil är den enda Renaulten som står vid Draget på söndagsförmiddagen tror de att nyckeln hör till bilen,

Idag tar jag för första gången på flera månader bilen ut på en sen lunch och passerar på en gata intill Dragets köpcentrum och ser en Renault Scenic bli bärgad upp på ett bilsläp. Så jag stannar och hoppar ut för att kolla läget. Mycket riktigt har de tappat nyckeln och reservnyckeln kan de bara öppna dörrarna med. Bilen ska bärgas till Upplands Väsby för att tas till verkstaden för inprogrammering av en ny nyckel. Snacka om att bli överraskade då jag poppar ut och säger att de ska ringa nummer 0xx-xxxxxx till brandförsvaret för att få nyckeln! De trodde att jag var från den lokala Renaulthandlaren, men man är ju bara en Club Renault Sverige medlem som ger en hjälpsam hand ibland.

Ibland slumpar sig händelser på ett bra sätt!
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Fränt 8) !
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
DP_Racing
Posts: 32
Joined: 25 Jan 2008, 19:39
Location: Söderköping

Post by DP_Racing »

haha fint att de fick tillbaka nyckeln.
Daniel Persson

Renault 19 1,4 -95
Renault 19 1,8 16v cupe -94
Renault Megane 1.6 -96
Volvo 240 -86 is bil
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Kanonhistoria :D
bara ta en lott med så blir det vinst!
John Ignell Enviken
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Härlig historia... han som fick nyckeln måste blivit rätt så glad :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
monicani
Posts: 12
Joined: 24 Jul 2007, 09:44
Location: stockholm

undrbart

Post by monicani »

att det ibland funkar...
monica sthlm
Post Reply