Servon?
Moderator: Forumpolisen
-
Servon?
Är det servon som pajat på min Renault Laguna månntro?
Beskrivning:
Ratten är jättetrög och drar rejält åt vänster, bromsarna är också otroligt tröga och svag som jag är fick jag använda handbromsen i stället.
Något hände när jag körde ner för vår backe, som tur var hann jag inte ut på stora vägen!
Jag har haft problem vänster fram en tid, det har "klunkat" när jag svängt och häromdan upptäckte vi att ringen som ska hålla damasken på plats rostat bort. (bakom v. framhjul, vet ej vad det heter...) Vi löste det provisoriskt med bultband. Bilen har rullat perfekt utan "klunkande" i två dagar men så i morses var det nåt som hände.
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Är servo dyrt att byta???
Tacksam för svar!
Sara
Beskrivning:
Ratten är jättetrög och drar rejält åt vänster, bromsarna är också otroligt tröga och svag som jag är fick jag använda handbromsen i stället.
Något hände när jag körde ner för vår backe, som tur var hann jag inte ut på stora vägen!
Jag har haft problem vänster fram en tid, det har "klunkat" när jag svängt och häromdan upptäckte vi att ringen som ska hålla damasken på plats rostat bort. (bakom v. framhjul, vet ej vad det heter...) Vi löste det provisoriskt med bultband. Bilen har rullat perfekt utan "klunkande" i två dagar men så i morses var det nåt som hände.
Någon som har en aning om vad det kan vara?
Är servo dyrt att byta???
Tacksam för svar!
Sara
Sara Benjaminsson
Alingsås
Alingsås
-
Där har vi det! Drivknuten... damasken har ju suttit fel så det har väl kommit in smuts/sten i den och sen har den väl skraschat! Jag vet inte om det finns servoolja- fick springa iväg till bussen och det var mörkt...
Men min man får kolla när han kommer hem sen.
Men om drivknuten nu har gett sig, kan man köra bilen då eller måste man bogsera med framvagnen upplyft?
Men min man får kolla när han kommer hem sen.
Men om drivknuten nu har gett sig, kan man köra bilen då eller måste man bogsera med framvagnen upplyft?
Sara Benjaminsson
Alingsås
Alingsås
-
-