Mutterstorlek
Moderator: Forumpolisen
Mutterstorlek
Hej! Kan någon hjälpa mig med att tala om vilken storlek som muttrarna har på fästet för stötdämparen fram, jag håller på att byta fjäderbenslager men muttrarna har rostat fast, så jag måste köpa nya.
jag skulle uppskatta om någon skulle kunna hjälpa mig.
Jag har en Renault Laguna RXE -95[/b]
Ronnie Åsensjö
Re: Mutterstorlek
Ärligt talat fattar jag inte vilka du menar..asensjo wrote:Hej! Kan någon hjälpa mig med att tala om vilken storlek som muttrarna har på fästet för stötdämparen fram, jag håller på att byta fjäderbenslager men muttrarna har rostat fast, så jag måste köpa nya.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Med muttrar antar jag att det är flera, då antar jag att det är dom som håller fast fjäderbenet i fjädertornet, fast på dom renaulterna jag varit på så sitter det m8skruv som håller benet på plats..
Även om dom gamla sitter fast måste dom ändå bort innan nya kan monteras..
Även om dom gamla sitter fast måste dom ändå bort innan nya kan monteras..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Kollat på laguna talrikar nu. Fjädertallrikens övre infästning i karossen.
Talriken fästs med 3st m8 kragmutter hylsstorlek 13. På tallriken sitter det svetsade pinnbultar. Stötdämparens toppmutter är hylsstorlek 21, gänga vete f.n.
Talriken fästs med 3st m8 kragmutter hylsstorlek 13. På tallriken sitter det svetsade pinnbultar. Stötdämparens toppmutter är hylsstorlek 21, gänga vete f.n.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem