Kopplings problem R10 -66
Moderator: Forumpolisen
Kopplings problem R10 -66
Hej, har som ni sett tidigare ett litet projekt som börjar börjar närma sej slutet. Det har gått i huvudsak bra förutom en en detalj med kopplingen som jag inte riktigt kan reda ut. Motorn är en B14 med en 180mm tryckplatta 20 splines lamell (från R5 847.725) samt en orginal R10 låda.
Upptäcker nu till min förtvilan att kopplingsgaffeln endast har ca. 10mm
att röra sej = ingen funktion. Verkar som orginal urtrampningslager inte går att använda. Någon som har ett tips? Antar några av er gjort det här förr.
/Conny
Upptäcker nu till min förtvilan att kopplingsgaffeln endast har ca. 10mm
att röra sej = ingen funktion. Verkar som orginal urtrampningslager inte går att använda. Någon som har ett tips? Antar några av er gjort det här förr.
/Conny
Conny Örtlund -Huddinge #1334
Det skall väl inte vara något problem. På de jag mätt på så har svänghjulet + tryckplatta samma höjd (8, 10 jämfört med 5). Så jag har antagit att det skulle passa. i värsta fall så får du sätta dit grejorna från R10 an.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.