Sålt mina Renaulter och köpt en bil!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Uhlin

Sålt mina Renaulter och köpt en bil!

Post by Uhlin »

Hej på er!

Nu har jag sålt av mina Renaulter, tröttnade på att skruva jämt, köpte mig en Mercedes Disel istället, det är kvalité och komfort det. Disel tänker ni nu, det kan väl inte bli billigare att åka det nu, faktum är att det gör det, sen slipper man reparera i tid och otid med. Mycket värt det.

Skriver det här med risk att få skäll att jag slår ner på Renault :oops: Men min erfarenhet av Renault är inte bra, har kört Renault i drygt ett år nu.

Tackar för er hjälp jag fått under tiden jag haft Renault, det mesta har jag fixat på egen hand, men ibland har det varit bra att kunna skriva in här och fråga om saker.

Mvh. Peter!
Peter Uhlin, HAGFORS

Renault Laguna -97 2,0
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

verkar som du bara ägt typ 20år gamla renaulter som säkert gått 20000mil, sånna är snorbilliga att köpa reservdelar till och enkla att laga.
En gammal merca DIESEL den kan väl inte vara så bränslesnål,det är väl inte ens commonrail på en sådan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Tony wrote: En gammal merca DIESEL den kan väl inte vara så bränslesnål,det är väl inte ens commonrail på en sådan...
Ca:0,9 liter/mil x nästan 15kr/liter + skatt på 7000:-/år för att åka traktor :roll: :wink: Kostar o ligga på topp :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply