Clio Baccara 1.8 -93

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
pezonluke
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2008, 21:00
Location: Olofström

Clio Baccara 1.8 -93

Post by pezonluke »

Hej

Ja jag kan erkänna direkt jag är inte särskilt bra på motorer eller bilar överhuvud taget.
Men har tänkt att det är läge att lära sig nu. Så har tänkt köpa en Clio Baccara 1.8 -93,
men nu till frågan. Är det en 16v eller är det bara 1,8? Nu vet jag knappt själv vad jag skriver om men har sett på lite trimmdelar och där står det passar till 1,8 16v.

MVH / en idiot på bilar
Lukas Persson
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Det är en 1,8 8V. Baccara = Allt möjligt i lyxväg. 8)
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
pezonluke
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2008, 21:00
Location: Olofström

Post by pezonluke »

Okej :wink: Tack så mycket.

Du råkar inte sitta på någon sida med lite roliga saker till den?

MVH /
Lukas Persson
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

Jag vet att det såldes ett få tal i Sverige 1993.
Ta väl hand om den, ingen dussin Clio.
Skinnklädel och AC var standard på Clio Baccara.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
pezonluke
Posts: 3
Joined: 27 Apr 2008, 21:00
Location: Olofström

Post by pezonluke »

Ja bilen är tänkt att bli ett renoveringsprojekt.
Men hade tänkt att försöka slänga in lite mer hästar i den.
Så är det någon som sitter på en sida med lite saker så välkommnas.
Lukas Persson
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

pezonluke wrote:Ja bilen är tänkt att bli ett renoveringsprojekt.
Men hade tänkt att försöka slänga in lite mer hästar i den.
Så är det någon som sitter på en sida med lite saker så välkommnas.
De lär var trångt som det är i det motorrummet. Det sitter en AC-kompressor där redan. Håll den i orginalutförande istället, är en ovanlig modell även i Frankrike.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Catcams har kamaxlar att välja på, den tar ju ingen x-ta plats.
Sedan fräsning ventilsäten,utflyttning av tätningsyta. Portning. Portmatchning av insug. Modifiering av avgaskanal. Modifiering av grenrör. 2,5" avgas. Mega sprut och mappning. Orkar du mera så gör viktmatchning av stakar och kolvar samt balansering av vev,svänghjul tryckplatta och remskiva underverk för gasresponsen framför allt i de högre varvregistren.
Eller gör som alla andra bonn-drängar som aldrig får sina bilar besiktigade eller ens knappt körklara, Kasta i en höfläkt från 440/480.

Tycker som Johan i detta fallet, Clio Baccara ÄR ovanlig och bör vara original.
Det finns så många andra dussinclio's att köpa om man vill busa till det lite.
Men du kan ju uppgradera väghållningen med Clio 16v grejjer och få vettig väghållning. 1,8'n (110-115) hk i baccaran räcker hyfsat. För flera år sedan tog jag hem en sådan från frankrike till en bekant Den gjorde 200 på autobahn utan större problem, fast det var automat på den, skiljer endel i utväxling.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply