Kylfläkt Renault 5Gts går konstant

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Matteus

Kylfläkt Renault 5Gts går konstant

Post by Matteus »

Problemet med Renault 5an är att kylfläkten går konstant även när motorn är kall. Någon som vet var relät sitter som styr fläkten när den ska hoppa igång och så. Går ju bra att köra ändå, men då får det inte bli långa tomgångtider, kökörning etc. Har haft bilen i snart tre problemfria år.
Anders Johansson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

vet att den sitter i kylaren på en GTE,men inte om det är samma på din, kolla i kylaren om det sitter någon givare med 2 kablar till..sitter på högersidan i en gte
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Matteus

Post by Matteus »

Tack för tipset var ner och kikade och kunde allt lokalisera ett relä på höger sida om kylaren, ska kolla upp litet noggrannare när jag får tid. Fin GTE på bilden! Verkar vara bra drag.
Anders Johansson
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Matteus wrote:Tack för tipset var ner och kikade och kunde allt lokalisera ett relä på höger sida om kylaren, ska kolla upp litet noggrannare när jag får tid. Fin GTE på bilden! Verkar vara bra drag.
Tack,nej det är inget drag i den,har inte startat den sedan jag köpte den. Men hoppas göra det till veckan...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply