Bilen går bra mycket bättre när det är kallt ute!
Moderator: Forumpolisen
Bilen går bra mycket bättre när det är kallt ute!
Hej på er!
Min bil går bra mkt bättre när det är ett par minus ute eller kallare. Känns som det är 10 hästar mer i min lilla racer då... så fort det blir nollgradigt eller varmare känns den påtagligt segare. SÅ ska det väl inte vara, i vart fall ingen märkbar skillnad....
Bilen är en clio 1,2 16v
God Jul och Gott Nytt År på er alla!!
Min bil går bra mkt bättre när det är ett par minus ute eller kallare. Känns som det är 10 hästar mer i min lilla racer då... så fort det blir nollgradigt eller varmare känns den påtagligt segare. SÅ ska det väl inte vara, i vart fall ingen märkbar skillnad....
Bilen är en clio 1,2 16v
God Jul och Gott Nytt År på er alla!!
Martin Hedlund Örebro
Jo jag har förstått att det ska vara lite skillnad...men jag trodde nog att man märkte större skillnad i en turbo, rätta mig om jag har fel... men nu känns det som om bilen är ok när det e kallt, att den är som den ska och att den e för slö när det e varmt eller varmare ute i alla fall. Gumman undra va jag gjort med bilen för hon tyckte den va bra mkt piggare en gång när hon hade haft bilen, o hon gasar inte så mkt men märkte ändå skillnad....
Martin Hedlund Örebro
Skulle kunna vara strul med nån inluftsensor eller nåt.. Borde koppla in den mot nån diagnosutrustning kanske.. När det är varmare ígen då..
Är det nån skillnad mellan varm/kall motor, eller bara yttertempen som ger skillnad?
Är det nån skillnad mellan varm/kall motor, eller bara yttertempen som ger skillnad?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm