trimma 1.8 16v
Moderator: Forumpolisen
trimma 1.8 16v
fins nog snart 1000 trådar om detaa, men jag har beslutat mig att bygga på orginal motorn nu så har några små frågor.
1. Slipa om orginal kammar, någon som provat, lyckat resultat? jag har 1 uppsättning kammar extra som jag kan skicka iväg, blir de sk*t så gör det inget. tänkte väl vända mig till enem då eller om ni har andra förslag?.
2. har ni sätt någon 16v med kompressor? är ju duktigt trångt i motorutrymmet.
3. passar vevaxel från volvo 440/460/480? ska vara annat slag på dom vad jag har hört och volvo delar är billig samt lätt att få tag på.
4. extraktor grenrören, hästar eller inte? några säger ja, några säger nej?
Vill veta vad man ska ha på dessa motorer, inte vad man generellt gör på en motor när man trimmar dom.
//Jesse
1. Slipa om orginal kammar, någon som provat, lyckat resultat? jag har 1 uppsättning kammar extra som jag kan skicka iväg, blir de sk*t så gör det inget. tänkte väl vända mig till enem då eller om ni har andra förslag?.
2. har ni sätt någon 16v med kompressor? är ju duktigt trångt i motorutrymmet.
3. passar vevaxel från volvo 440/460/480? ska vara annat slag på dom vad jag har hört och volvo delar är billig samt lätt att få tag på.
4. extraktor grenrören, hästar eller inte? några säger ja, några säger nej?
Vill veta vad man ska ha på dessa motorer, inte vad man generellt gör på en motor när man trimmar dom.
//Jesse
Jesse Westerlund
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
Timrå
Renault clio 1.8 16v -92
Renault master 2.8 -99
om du har extra kammar, kan du inte mäta dom där kamdreven skall sitta. sitter kamdreven med 3mmkilspår vilken dia har dom där drevet skall sitta...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen