Clio Sport 2.0 -01 64000kr *såld*
Moderator: Forumpolisen
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Clio Sport 2.0 -01 64000kr *såld*
Välvårdad Clio Sport säljes. Går bra i motor och vxl, utan missljud. Svensksåld och fullservad plus extra oljebyten. Kamrem bytt vid 6000mila servicen.
Sommardäck på orginal 15" samt vinterdäck på 15" plåtfälgar. 2.5" rostfritt sportsystem och öppet filter.
Ny vindruta efter stenskott(0803) och nybesiktad 0803 utan anmärkning. Skatt betald 0807
Finns även 17" OZ fälgar med kanonfina däck mot tillägg 5000kr.
-Fas 2 bakljus
-Lackade detaljer inne och ute
-MDS 6.5" kitsystem fram
-Motorvärmare
-Eibach fjädrar sänker 15mm
-Ferodo ds2500 belägg fram/bak
-Tygmattor
m.m...
Bilen finns i Köping
Ring eller maila för mer info och bilder
Tel: 0702361380 Mail: joel_pborn@hotmail.com joel.pennerborn@volvo.com
Pris: 64.000kr
Sommardäck på orginal 15" samt vinterdäck på 15" plåtfälgar. 2.5" rostfritt sportsystem och öppet filter.
Ny vindruta efter stenskott(0803) och nybesiktad 0803 utan anmärkning. Skatt betald 0807
Finns även 17" OZ fälgar med kanonfina däck mot tillägg 5000kr.
-Fas 2 bakljus
-Lackade detaljer inne och ute
-MDS 6.5" kitsystem fram
-Motorvärmare
-Eibach fjädrar sänker 15mm
-Ferodo ds2500 belägg fram/bak
-Tygmattor
m.m...
Bilen finns i Köping
Ring eller maila för mer info och bilder
Tel: 0702361380 Mail: joel_pborn@hotmail.com joel.pennerborn@volvo.com
Pris: 64.000kr
Last edited by Jolle_Pborn on 13 Aug 2008, 23:03, edited 6 times in total.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Nej tror det är svårt att tröttna på en Clio Sport, men funderar att köpa mig en billigare större bruksbil. Sen blir det självklart att köpa mig någon annan leksak, vet inte än. Men gärna nåt med massor med godis som bur och stolar och någon högvarvig sugmotor
Vet inte om man vill bli av med bilen nu när det är lite körningar kvar på säsongen, vill ju inte missa sånt
Vet inte om man vill bli av med bilen nu när det är lite körningar kvar på säsongen, vill ju inte missa sånt
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Är du prutbar?Jolle_Pborn wrote:Nu är våren här, kom och köp!
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Hmm.Jolle_Pborn wrote:Kanske det...Cherie wrote:Är du prutbar?Jolle_Pborn wrote:Nu är våren här, kom och köp!
Hur är det med motorljudet i kärran?
Teknisk info?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Menar du av sportsystemet? Tycker inte det är störande alls, visst låter det en del när man trycker på lite. På motorväg kan det bli störande när det börjar komma upp över 120, beror också mycket på utväxlingen.Cherie wrote:Hmm.Jolle_Pborn wrote:Kanske det...Cherie wrote: Är du prutbar?
Hur är det med motorljudet i kärran?
Teknisk info?
Vet inte vad du vill veta rent tekniskt...
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
Vridmoment, hk , toppfart etc
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
- Jolle_Pborn
- Posts: 650
- Joined: 04 Oct 2005, 11:23
- Location: Köping
- Contact:
Antar att det är max vridmoment du syftar på
Alltså 200 Nm vid ? varvtal vad?
Hur är det med Cyl.volym och diam/slaglängd
Väghållning?
Finns det förutom det du berättat någon speciell anledning till att du säljer.
Hur är det med service?
Alltså 200 Nm vid ? varvtal vad?
Hur är det med Cyl.volym och diam/slaglängd
Väghållning?
Finns det förutom det du berättat någon speciell anledning till att du säljer.
Hur är det med service?
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland
http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ
Do as I say and never question what I do
Hjälper till lite Hoppas de inget görCherie wrote:Antar att det är max vridmoment du syftar på
Alltså 200 Nm vid ? varvtal vad?
Hur är det med Cyl.volym och diam/slaglängd
Väghållning?
Finns det förutom det du berättat någon speciell anledning till att du säljer.
Hur är det med service?
4-cyl radmotor med 2 överliggande kamaxlar, 4 ventiler per cylinder. Kompression 11,0. Borrning-/slag 82,7/93,0 mm, volym 1 998 cm3. Max effekt 172 hk (124 kW) vid 6 250 r/min. Max vridmoment 200 Nm vid 5 400 r/min
Varvtal beroende på oljetemp
-75 6700rpm
+75 7200rpm
Växellampan tänds 300rpm innan max gräns.
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
Aínt boiling rise, just burning rubber
Fast 124kW är bara 169hk. Och i verkligheten tror jag snarare att de brukar ge knappt 165hk en bra dag...
Vridtoppen kan tyckas ligga lite högt, men körbarheten är god. Den drar bra från 2500 med en liten extra knuff vid 5krpm . Går utmärkt att gubbköra på femman i låga hastigheter... Det är ju ingen räsermotor snarare en ganska civiliserad maskin. Kanske en produkt av att den är långslagig.
Sist jag såg Joels bil såg den riktigt fin ut (snygg i rött). Väl ompysslad. Dessutom går den riktigt bra. Jag tyckar att FasI'orna allmänt verkar vara lite rappare än FasII'orna, trots att de har lite "längre" utväxling. De är ju iofs lite lättare...
Väghållningen/bromsar/handling får helt klart godkänt. Utan tvekan den av de samtida GTI-bilarna som funkar bäst när det kniper imho. Inte alls lika lynnig som t.ex. motsvarande Peugeoter...
Joel, ska du inte behålla pärlan...
Vridtoppen kan tyckas ligga lite högt, men körbarheten är god. Den drar bra från 2500 med en liten extra knuff vid 5krpm . Går utmärkt att gubbköra på femman i låga hastigheter... Det är ju ingen räsermotor snarare en ganska civiliserad maskin. Kanske en produkt av att den är långslagig.
Sist jag såg Joels bil såg den riktigt fin ut (snygg i rött). Väl ompysslad. Dessutom går den riktigt bra. Jag tyckar att FasI'orna allmänt verkar vara lite rappare än FasII'orna, trots att de har lite "längre" utväxling. De är ju iofs lite lättare...
Väghållningen/bromsar/handling får helt klart godkänt. Utan tvekan den av de samtida GTI-bilarna som funkar bäst när det kniper imho. Inte alls lika lynnig som t.ex. motsvarande Peugeoter...
Joel, ska du inte behålla pärlan...