Fjäderbensstag
Moderator: Forumpolisen
Fjäderbensstag
Har man någon nytta av att montera ett bakre fjäderbensstag?
Vad ska man välja i så fall, stål eller aluminium?
Aluminium är lättare men stål känns ju mer gediget.
I dagsläget lutar det åt stål om jag bestämmer mig för att köpa ett.
Vad ska man välja i så fall, stål eller aluminium?
Aluminium är lättare men stål känns ju mer gediget.
I dagsläget lutar det åt stål om jag bestämmer mig för att köpa ett.
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
-
- Posts: 361
- Joined: 27 Dec 2006, 20:26
- Location: färentuna (ekerö komun)
-
- Posts: 46
- Joined: 09 Feb 2007, 21:57
- Location: Falkenberg
Fram kan man, har jag förstått, testa om ett fjäderbensstag gör nyyta genom att mäta mellan två punkter på fjäderbenstornen och sedan hissa upp bilen på ett lämpligt ställe (tex. motorbalken) och mäta mellan samma punkter igen, och se om det skiljer mellan måtten. Gör det det så monterar man ett stag och mäter igen.
Borde väl gå att omarbeta så att man kan prova bak med?
Borde väl gå att omarbeta så att man kan prova bak med?
Stefan Johansson
Renault 19 TXE
Renault 19 TXE