E45

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kmfdm

E45

Post by kmfdm »

När en väg plötsligt blir klassad som Europaväg, då är det lite som att vinna ett fint pris. Har kört delar av E45 från GBG upp till Härjedalen. Huga! 110 km/h på smala, kurviga vägar, med inbyggda farthinder (slitna partier). Gles trafik, kaffet kostar 10 spänn...inga poliser :wink: Det är ju ingen E6 vi snackar om, men det är sköj att köra som man vill utan att bry sig om att det ibland går lite fortare än tillåtet.
Synd bara att det läggs ner lite pengar på vägarna i det här landet. Man undrar om det är något öststatsland man kommit till.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Johan

Re: E45

Post by Johan »

kmfdm wrote:När en väg plötsligt blir klassad som Europaväg, då är det lite som att vinna ett fint pris. Har kört delar av E45 från GBG upp till Härjedalen. Huga! 110 km/h på smala, kurviga vägar, med inbyggda farthinder (slitna partier). Gles trafik, kaffet kostar 10 spänn...inga poliser :wink: Det är ju ingen E6 vi snackar om, men det är sköj att köra som man vill utan att bry sig om att det ibland går lite fortare än tillåtet.
Synd bara att det läggs ner lite pengar på vägarna i det här landet. Man undrar om det är något öststatsland man kommit till.
Denna 45:an vilken sorgebarn till väg. Men den hade säkert sett bättre ut om den fanns i Stocksholmsregionen.
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
kmfdm

Post by kmfdm »

Jag måste bara säga att även om E45 ser bedrövlig ut på vissa ställen (Ka-dunk, så hoppar skivan i CD-spelaren och det dunkar till när man kör över en bula i asfalten) så är den rolig att köra mellan Malung och Grums. Då går det undan i svängarna :lol: Stor å slapp å liten å rapp :lol: tur att det inte är nån värstingmotor i bilen :lol: det lilla man har räcker till i svängarna ändå.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

finns fler "europavägar" som är ett skämt , E22 är en sopväg åxå, dom lägger pengar på vajer men sedan är det slut,finns nästan inga på lr avkörningsfiler så bilarna som kör ut,för att dom hinner ut tänker inte på att det är en 110väg dom kör ut på,sedan vet dom inte vad den högra pedalen är till för....Jag blev så jävla sur på en kärringjävel som körde ut framför mig låg med farthållaren på 110,tror ni kärringjävlen gasar NEJ 0-110 på 2veckor typ,så jag blinkar på henne,bromsar in riktigt sent, och drar om för jag hade turen att det blev 2filigt lite längre fram,tror ni inte att surfittan blev sur på mig och börjar blinka med helljuset en lång tid efter jag blåst om henne...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Johan

Post by Johan »

Tony wrote:finns fler "europavägar" som är ett skämt , E22 är en sopväg åxå, dom lägger pengar på vajer men sedan är det slut,finns nästan inga på lr avkörningsfiler så bilarna som kör ut,för att dom hinner ut tänker inte på att det är en 110väg dom kör ut på,sedan vet dom inte vad den högra pedalen är till för....Jag blev så jävla sur på en kärringjävel som körde ut framför mig låg med farthållaren på 110,tror ni kärringjävlen gasar NEJ 0-110 på 2veckor typ,så jag blinkar på henne,bromsar in riktigt sent, och drar om för jag hade turen att det blev 2filigt lite längre fram,tror ni inte att surfittan blev sur på mig och börjar blinka med helljuset en lång tid efter jag blåst om henne...
Inte såna ord här. :lol:
Ibland önskar man att jag kunde använda min tågtuta (passar nog lika bra på en supertanker med tanke på ljudet som den av ger :D ) på min bil, som tyvärr fungerar bäst med 8 bars lufttryck. :(
Jag vissade hur den för Dennis för några år sedan. Tror han blev imponerad av ljudet.
Johan Larsson, Säffle
kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:finns fler "europavägar" som är ett skämt , E22 är en sopväg åxå, dom lägger pengar på vajer men sedan är det slut,finns nästan inga på lr avkörningsfiler så bilarna som kör ut,för att dom hinner ut tänker inte på att det är en 110väg dom kör ut på,sedan vet dom inte vad den högra pedalen är till för....Jag blev så jävla sur på en kärringjävel som körde ut framför mig låg med farthållaren på 110,tror ni kärringjävlen gasar NEJ 0-110 på 2veckor typ,så jag blinkar på henne,bromsar in riktigt sent, och drar om för jag hade turen att det blev 2filigt lite längre fram,tror ni inte att surfittan blev sur på mig och börjar blinka med helljuset en lång tid efter jag blåst om henne...
Relä-problem? Eller så flirtade hon med dig :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kmfdm wrote:
ja ett relä som styrhuvuddatorn hade nog hängt sig, skulle "satt på henne bakifrån" så hade hon haft sig själv att skylla,tyvärr har jag inget som behöver bytas i fronten,skulle varit 2 dimljus då....
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Laguna eats.......
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:
kmfdm wrote:
ja ett relä som styrhuvuddatorn hade nog hängt sig, skulle "satt på henne bakifrån" så hade hon haft sig själv att skylla,tyvärr har jag inget som behöver bytas i fronten,skulle varit 2 dimljus då....
:lol: Främsta anledningen att dimljusen "far illa" är väl att man ligger för nära framförvarande fordon. Du får inte ha så bråttom Tony :lol:
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Johan

Post by Johan »

Det är tråkigt med själv utnämnda trafikpoliser. Har en sån inte långt ifrån mig. En gång skulle jag köra om honom, när jag börjar att köra om då hittar han gasen. Så håller det på några gånger till jag trampar gasen i botten när jag är nästan förbi går hoppar gaswiren av och jag rullar förbi honom mitt framför näsan på honom. Ojoj vad han tutade. :lol:
Annars har jag blåst om honom så fort det bara går, då har man sett i backspegeln ett par blickande ljus. Inte blickar jag med helljuset varje gång jag blir omkörd.
Johan Larsson, Säffle
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

kmfdm wrote:
Tony wrote:
kmfdm wrote: Relä-problem? Eller så flirtade hon med dig :lol:
:lol: Främsta anledningen att dimljusen "far illa" är väl att man ligger för nära framförvarande fordon. Du får inte ha så bråttom Tony :lol:
gillar att ha bråttom :) ja åtminstånde hålla det som står på skylten,det har många väldigt stora problem med att göra på vajer vägar med 1filigt,men sedan kan några gasa när det blir 2 filigt... :?:

kmfdm

Post by kmfdm »

Tony wrote:
kmfdm wrote:
Tony wrote: ja ett relä som styrhuvuddatorn hade nog hängt sig, skulle "satt på henne bakifrån" så hade hon haft sig själv att skylla,tyvärr har jag inget som behöver bytas i fronten,skulle varit 2 dimljus då....
gillar att ha bråttom :) ja åtminstånde hålla det som står på skylten,det har många väldigt stora problem med att göra på vajer vägar med 1filigt,men sedan kan några gasa när det blir 2 filigt... :?:
Ja fy för den lede, det är ingen fördel med 2 filigt och 1 filigt och stålvajer. Det leder till idiotomkörningar (måste erkänna att jag gör det med...Fast priset tog nog en Volvo som tryckte på mig i 150 när jag körde om en bil på 70-väg) många gånger. Husvagnar, hästsläp, lastbilar...vägproppar..Inte flyter trafiken smidigare alla gånger. Det är många gånger man blir liggande bakom den som nyss haft bråttom och legat å tryckt för att köra om.
Bättre vägar åt folket :D för all väg- och bensinskatt vi betalar :!: Och nu skatt på trafikförsäkringen åxxå. Men det blev inte så blodigt som befarat.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström

Post Reply